Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
17. února 2021 11:12
Čas čtení 1:41
Martin Mičuda

Nejočekávanější Porsche současnosti má atmosférický šestiválec, 510 koní a úchvatný čas na Nürburgringu

Nejočekávanější Porsche současnosti má atmosférický šestiválec, 510 koní a úchvatný čas na Nürburgringu
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://newsroom.porsche.com/en/2021/products/porsche-911-gt3-world-premiere-livestream-23624.html" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">porsche.com</a>
TECH
Uložit Uložené

Nové 911 GT3 klade důraz na okruhové přednosti více než kdykoliv předtím.

Aktuální generace Porsche 911 s označením 992 je na trhu již téměř ve všech známých provedeních. Výjimkou byla okruhová varianta s dodatkem GT3, kterou nám německá sportovní značka právě představila.

Nová GT3 vypadá fantasticky, i když některé detaily karoserie jsou poměrně specifické. Přední části dominuje masivní otvor pro přívod vzduchu, který se táhne téměř přes celou šířku nárazníku, zatímco vzadu je výrazný difuzor a centrálně umístěná dvojitá koncovka výfuku.

To, že design karosérie byl do maximální míry podřízený aerodynamice, potvrzuje zejména zcela nové zadní křídlo. Inspirované je okruhovým speciálem 911 RSR a nabízí dvě polohy. V základní konfiguraci zadní křídlo generuje až o 50 % lepší přítlak než u předchůdce, v poloze Performance je však přítlak lepší až o 150 %! Druhá poloha je určena výhradně na okruhy.

Porsche, 911 GT3,
Zdroj: https://newsroom.porsche.com/en/2021/products/porsche-911-gt3-world-premiere-livestream-23624.html

Mnoho komponentů samotné karoserie je vyrobeno z uhlíkových vláken, 20" disky vpředu, respektive 21" vzadu jsou kované, a výfukový systém prošel mezigeneračně zásadním odlehčením. Základní konfigurace nové GT3 tak váží jen 1 418 kilogramů, v případě automatické převodovky je to 1 435 kilogramů.

Zpět
Sdílet
Diskuse