Irský řetězec s rychlou módou míří do Prahy i Brna.
První Primark do Česka zamíří až v druhé polovině roku. Původní předpoklad brzkého otevření ještě v průběhu května se nepotvrdil, navzdory tomu, že jsou na internetu již k nalezení nabídky práce pro řetězec s nástupem od druhé poloviny května. Irský řetězec s fast-fashion nyní prostřednictvím svého mluvčího sdělil, že třípatrová pobočka řetězce v Praze na Václavském náměstí plánuje otevřít „v pozdějším termínu tohoto roku“.
V pozdějším termínu letošního roku
„S opětovným otevíráním maloobchodu můžeme konečně pokročit v našich plánech na otevření naší první pobočky Primark v České republice. Věříme, že pandemie Covid-19 nezpůsobí další zpoždění a v nadcházejících týdnech budeme moci oznámit datum otevření, plánované na pozdější termín tohoto roku,“ uvedl mluvčí Primarku.
Konkrétní datum zatím společnost nechce sdělit. Kromě pobočky v Praze se čeští fanoušci irského řetězce mohou těšit na další, která bude stát v Brně. Konkrétně se otevře v brněnském obchodním centru Olympia. K zahájení prodeje by mělo dojít ale až příští rok.
Pražská pobočka se otevře dříve, bud mít tři patra a bude sídlit v novostavbě The Flow Building na rohu Václavského náměstí a Opletalovy ulice. Obchod bude mít rozlohu přes 4800 m2.
Primark se snaží, ale pro etické nakupování nedělá dost
Primark patří mezi řetězce s rychlou módou. Společnost hodnotící etiku firem jej pochválila za zapojení do řady iniciativ, které dbají na etické pracovní a obchodní podmínky a implementaci řad iniciativ snižujících množství odpadu a spotřeby energie při výrobě. Podle ní, ale Primark nedělá dost a má před sebou ještě dlouhou cestu.
„Skutečnost, že obchodní model Primarku je založen na vytváření velkého množství ne příliš kvalitní rychlé módy určené ke krátkodobému užití sama o sobě odporuje hodnotám etické módy a není ničím jiným než špatnou zprávou pro životní prostředí, pracovníky a zvířata.“
Radí namísto kupování levného a nepříliš kvalitního oblečení, které zatěžuje životní prostředí, našetřit trochu více peněz a koupit si méně kvalitnějšího oblečení, které člověku vydrží déle.