Televize Prima bude mít lhůtu 30 dní na nápravu.
Nová reality show TV Prima Like House musí řešit další problém. Tentokrát se jedná o výtku ze strany Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, která oznámila prostřednictvím čtvrteční tiskové zprávy, že pořad porušil zákon. Dění v dílech, které se odvysílaly 20. a 30. dubna, ohrožuje mravní vývoj dětí a mladistvých.
Výtka se vztahuje k Zákonu o provozování rozhlasového a televizního vysílání č. 231/2001 Sb., a to konkrétně k § 32 odst. 1 písm. g) , kde se píše, že je provozovatel povinen „nezařazovat v době od 06.00 hodin do 22.00 hodin pořady a upoutávky, které by mohly ohrozit fyzický, psychický nebo mravní vývoj dětí a mladistvých“.
Vliv na mládež potvrzuje i Hana Halvorsen Banks z Media One, která stála za vznikem pořadu. „V televizi má Like House průměrně podíl sledovanosti více než 47 % diváků v cílové skupině dospělí 15–24 a 25 % v cílové skupině dospělí 15–34,“ uvedla pro MediaGuru.
Rada zmínila dění v dílech odvysílaných 20. a 30. dubna. „(Prima) prezentovala nestřídmou konzumaci alkoholických nápojů nejen jako součást, ale do značné míry i jako podmínku dobré zábavy, čímž mohla vyvolat nebezpečí nápodoby ze strany nezletilých diváků,“ tvrdí.
„Protagonisté pořadu byli natáčeni pod zjevným vlivem alkoholu, navíc při hraní her se sexuálním podtextem, což ještě umocnilo negativní vliv na nezletilé diváky, kteří tvoří důležitou diváckou skupinu daného pořadu. Pořady tak byly způsobilé ohrozit zejména mravní vývoj dětí a mladistvých,“ stojí v tiskové zprávě. Prima má nyní lhůtu 30 dní na nápravu.
Ohrožení mravnosti mládeže je jedna věc, náhled na mladou generaci druhá. Prima prezentuje Like House jako projekt, který má mladou generaci přiblížit té starší pomocí televize, což může v tomto případě také negativně ovlivnit náhled starších na ní. Jak nám v rozhovoru potvrdil specialista na sociální sítě a influencery Jakub Mařík, vliv to mít bude.
„Velká část starší generace má obvykle poměrně zkreslené představy o online světě, co se v něm děje a jaké tam platí zákonitosti. Nelze se jim proto divit, že často nekriticky přejímají pohled na sociální sítě, který jim zprostředkovávají jejich vrstevníci, redaktoři a novináři s podobně omezeným vhledem skrze tradiční média,“ uvedl v článku, který si můžeš přečíst zde.