Reklamní operátoři by nově mohli oslovovat pouze ty, kteří si to vysloveně přejí.
Ve středu odpoledne se na jednání ve Sněmovně řešil telekomunikační marketing, který pravděpodobně bude do půl roku výrazně omezen. Poslanci totiž schválili novelu, podle níž by reklamní operátoři s telefonickými nabídkami služeb a výrobků měli nově oslovovat jen ty, kteří si to výslovně přáli. Návrh nyní poputuje do Senátu.
Z vládní předlohy, která má mimo jiné urychlit zavádění vysokorychlostního internetu, bylo dolní komorou vyškrtnuto ustanovení, jež mělo udělit Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže právo získat provozní a lokalizační údaje z telefonů podnikatelů, které prošetřuje. Tato pravomoc by podle poslanců měla zůstat pouze orgánům činným v trestním řízení.
Novela zavádějící evropský kodex pro telekomunikaci by měla také usnadnit změnu poskytovatele služeb a nabídnout lepší ochranu těm, kteří si předplácejí balíček služeb. Do půl roku bychom se tak mohli dočkat výrazných změn v telekomunikačním marketingu a mohli bychom se rozloučit s často dotěrným marketingem, který nám slibuje levnější elektřinu nebo nejvýhodnější teflonové hrnce na trhu.