Burger King zve k Veggie Challenge. Vyzkoušej si měsíc bez masa

27.01.25 refresher team
Zdroj: Burger King / komerční užití

Zvládneš 30 dní bez masa? S novou Veggie Challenge si to nyní můžeš sám*sama vyzkoušet.

Zdroj: Ismail Hadine

V řetězci Burger King, který výzvu pořádanou organizací ProVeg podporuje, můžete sáhnout hned po 8 rostlinných alternativách a vychutnat si tak nejen své oblíbené burgery bez omezování se.

Zdroj: Burger King / komerční užití

Burger King má mezi fast foody nejširší nabídku plant-based produktů. Ta zahrnuje například ikonický Plant-Based Whopper, lahodný Plant-Based Cheeseburger a pro milovníky kuřecích kousků nechybí ani šťavnaté Plant-Based Nugetky.

Zdroj: Burger King / komerční užití

„Dlouhodobě sledujeme, že zájem o rostlinné alternativy roste. Potvrzuje to i náš loňský průzkum, podle kterého až třetina Čechů uvažuje o omezení masa,“ uvádí Filip Vostrý, marketingový manažer společnosti Burger King.

Zdroj: Unsplash / Kseniia Ilinykh

Z průzkumu dále vyplynulo, že 77 procent Čechů upřednostňuje masité pokrmy, ale 18 procent populace je otevřeno flexitariánské stravě, která kombinuje převážně rostlinné jídlo s občasnou konzumací masa. Tento přístup, na rozdíl od dobře známého vegetariánství a veganství, zůstává mezi veřejností méně rozšířený, což naznačuje prostor pro další osvětu a změnu stravovacích zvyklostí.

Zdroj: Unsplash / Prudence Earl

Cílem Veggie Challenge je po dobu 30 dnů motivovat účastníky k omezení konzumace masa a vyzkoušení chutných rostlinných alternativ. Volba udržitelného jídelníčku je koneckonců krokem k lepšímu životnímu stylu.

Zdroj: Unsplash / Tangerine Newt

Rostlinné alternativy Burger Kingu, jako jsou Plant-Based Double Cheeseburger nebo Plant-Based Pocket Wrap, představují nejen zdravější variantu oblíbených pokrmů, ale přispívají také k ochraně přírody. Produkce rostlinných potravin je rovněž šetrnější k přírodě. Vyžaduje například až o 75 procent méně půdy než produkce masa. Produkuje ale i méně emisí CO2.

Zdroj: Unsplash / Julian Steenbergen