Čínská Chery dorazila do Česka. Láká cenou i stylem

19.09.25 Michal Maliarov
Zdroj: REFRESHER / Michal Maliarov

Trh elektromobilů a hybridů se neustále vyvíjí a Evropa konačně začíná více vonět i asijským automobilkám, které mají na domácí půdě naprostý monopol. Jedna z takových, čínská Chery, nyní míří i do Česka.

Zdroj: Chery / propagační účely

Dne 18. září se novinky Chery představily českým novinářům a nešlo jen o to, že se na předváděčce objevily vozy Tiggo, do kterých budou moci nasednout čeští zákazníci*zákaznice. Čínská značka konečně přichází se vší pompou – s hybridy, plug‑in verzemi a hlavně vizí.

Zdroj: Chery / propagační účely

Chery na český trh uvádí trojici nejpopulárnějších modelů - Tiggo 4, Tiggo 7 a Tiggo 8, každé v klasickém spalovacím provedení i jako plug‑in hybrid. To není jen marketingový tah, je to nabídka pro ten segment, kde se spousta lidí poohlíží po kvalitním SUV, ale přitom nechce řešit neustálé tankování.

Zdroj: Chery / propagační účely

Zdroj: Chery / propagační účely

Hybridní verze slibují dojezd na elektřinu, který by mohl pokrýt běžné městské i příměstské dojíždění (cca 90 kilometrů). V kombinaci se spalovacím motorem se však dostáváme na dojezd překračující 1200 kilometrů, což už je velmi solidní číslo, které ušetří nejednu korunu.

Zdroj: Chery / propagační účely

Potěší kvalitní materiály interiérů, překvapivě hbitý infotainment, a především vysoká úroveň bezpečí a komfortu pro celé rodiny. To je ostatně stěžejní pilíř, o který se Chery v Česku opírá.

Zdroj: REFRESHER / Michal Maliarov

Chery se v Česku navíc nestahuje do ústraní: připravuje síť prodejen, servisů, partnerství, aby měl*a zákazník*zákaznice naprostou jistotu podpory. Firma Astana Motors se stala místním distributorem a dává si záležet na rychle dostupném a kvalitním servisu. Navíc i ceny byly nastaveny velmi přijatelně a pohybují se v rozmezí 600 tisíc až 1,2 milionu korun v závislosti na výbavě a motorizaci.

Zdroj: REFRESHER / Michal Maliarov

Chery má potenciál stát se na Českém trhu silným hráčem hybridních SUV, i další asijské automobilky jsou však v těsném závěsu. Vypadá to ale, že je čas se oprostit od předsedků a dát šanci dalším značkám.

Zdroj: Chery / propagační účely

Chery za první polovinu roku 2025 dodala 1,26 milionu vozů a její zákaznická základna překročila 16,98 milionu uživatelů po celém světě. To není start‑up, to je globální hráč, který ví co dělá.

Zdroj: Chery / propagační účely