Trh elektromobilů a hybridů se neustále vyvíjí a Evropa konačně začíná více vonět i asijským automobilkám, které mají na domácí půdě naprostý monopol. Jedna z takových, čínská Chery, nyní míří i do Česka.
Dne 18. září se novinky Chery představily českým novinářům a nešlo jen o to, že se na předváděčce objevily vozy Tiggo, do kterých budou moci nasednout čeští zákazníci*zákaznice. Čínská značka konečně přichází se vší pompou – s hybridy, plug‑in verzemi a hlavně vizí.
Chery na český trh uvádí trojici nejpopulárnějších modelů - Tiggo 4, Tiggo 7 a Tiggo 8, každé v klasickém spalovacím provedení i jako plug‑in hybrid. To není jen marketingový tah, je to nabídka pro ten segment, kde se spousta lidí poohlíží po kvalitním SUV, ale přitom nechce řešit neustálé tankování.
Hybridní verze slibují dojezd na elektřinu, který by mohl pokrýt běžné městské i příměstské dojíždění (cca 90 kilometrů). V kombinaci se spalovacím motorem se však dostáváme na dojezd překračující 1200 kilometrů, což už je velmi solidní číslo, které ušetří nejednu korunu.
Potěší kvalitní materiály interiérů, překvapivě hbitý infotainment, a především vysoká úroveň bezpečí a komfortu pro celé rodiny. To je ostatně stěžejní pilíř, o který se Chery v Česku opírá.
Chery se v Česku navíc nestahuje do ústraní: připravuje síť prodejen, servisů, partnerství, aby měl*a zákazník*zákaznice naprostou jistotu podpory. Firma Astana Motors se stala místním distributorem a dává si záležet na rychle dostupném a kvalitním servisu. Navíc i ceny byly nastaveny velmi přijatelně a pohybují se v rozmezí 600 tisíc až 1,2 milionu korun v závislosti na výbavě a motorizaci.
Chery má potenciál stát se na Českém trhu silným hráčem hybridních SUV, i další asijské automobilky jsou však v těsném závěsu. Vypadá to ale, že je čas se oprostit od předsedků a dát šanci dalším značkám.
Chery za první polovinu roku 2025 dodala 1,26 milionu vozů a její zákaznická základna překročila 16,98 milionu uživatelů po celém světě. To není start‑up, to je globální hráč, který ví co dělá.