Ciocia Czesia přichází s novou kampaní na podporu svobodných interrupcí.
Kolektiv Ciocia Czesia spouští novou kampaň v reakci na současnou politickou situaci v Polsku, která ženám znemožňuje svobodný přístup k přerušení těhotenství. Bude prodávat drátěná ramínka, přebarvená na jasně červenou barvu a s informativní visačkou s QR kódem. Jeden kus se bude u partnerů Freshlabels a NeverEnough prodávat za 10 tisíc korun. Právě to je přibližná cena jedné interrupce v Česku.
„Jsme rády, že tento skvělý projekt vznikl. Už od začátku naší činnosti jsme neskutečně
pozitivně překvapené, jak obrovskou podporu v české společnosti cítíme,“ říkají k projektu členky kolektivu Ciocia Czesia. „Věříme, že tato kampaň bude rezonovat a nám se tak podaří získat další finanční prostředky na pomoc osobám z Polska, které potřebují přístup k interrupci.“
Ciocia Czesia už přes rok zprostředkovává přijíždějícím Polkám bezpečnou interrupci na českých klinikách, kterou si často nemohou dovolit. Kolektiv plánuje představit i další projekty včetně merche, spolupráce s některými influencery a webu pravonapotrat.cz. Výtěžek půjde na sbírku Ciocia Czesia, která běží na platformě znesnaze21.cz, kde mohou lidé přispět libovolnou částku.
S kolektivem Ciocia Czesia spolupracuje WMC Grey. Za konceptem stojí Klára Javůrková a Radek Pleha.
„Podpořit tuto iniciativu jsme se rozhodli proto, že v dnešní době by měly mít ženy právo se
samy rozhodnout,“ vysvětluje Adéla Krausová, managing directorka agentury. „Do této velmi těžké situace se mohou dostat jediným přešlapem nebo ani ne vlastní vinou a ocitají se potom před složitou volbou, která zásadně ovlivní jejich budoucnost. Těhotenství se odehrává v těle ženy, ona pak nese i větší část odpovědnosti, proto by měla mít právo na takové rozhodnutí.“