České společnosti Footshop se podařilo něco nevídaného. Získala reklamu od celosvětového giganta.
Footshop, v jehož nabídce najdeš kromě tenisek i oblečení a doplňky, se stal historicky jedinou firmou ze střední a východní Evropy, která získá reklamu v aplikaci SNKRS od Nike. Tu denně navštíví miliony uživatelů a jen předloni vygenerovala Nike zisk 1,7 miliardy dolarů. Propagace tak Footshopu jistě pomůže ještě k větší expanzi. Informoval o tom server CzechCrunch.
„Footshop se z malé místnosti s 200 páry bot v krabicích propracoval k milionu prodaných tenisek, akvizici nejprémiovějších brandů, vlastním teniskám ve spolupráci s KangaROOS nebo adidas a také ke kamenným prodejnám v hlavních metropolích východní Evropy,“ popisují zástupci společnosti na svém webu. To všechno stále se stejným člověkem ve vedení.
Český obchod tak získal ocenění za tvrdou práci, kdy se za deset let od svého vzniku vyšvihl mezi špičku ve svém oboru. „Do dnešního dne mělo stejnou možnost jako my pouze šestnáct obchodů z celého světa, včetně retailerů jako Union Los Angeles nebo Patta, kteří už mají se značkou Nike i své vlastní tenisky. Je pro nás velkou ctí, že nás Nike zařadil do stejné skupiny svých hlavních partnerů, kteří nejlépe prezentují jejich produkt v daném regionu,“ uvedl pro CzechCrunch zakladatel Footshopu Peter Hajduček.
Máme cíle, máme sny. Jedním z nich je dlouhodobě místo mezi nejlepšími světovými sneaker story, o kterých Nike natáčí sérii krátkých dokumentů Nike Talking Shop. Touto sérií americká ikona představuje nejvýznamnější vlajkonoše sneaker & streetwear kultury mezi retailovými obchody a Footshop je její nejnovější součástí.
Jak uvádí Seznam Zprávy, společnost Nike si vzala na starost celý klip – včetně financování. „Jediná měna, kterou platíme, je naše práce. S Nike spolupracujeme dlouhodobě, a to i teď, kdy mnoho svých prodejců přehodnocuje a s mnohými z nich ukončil spolupráci. Nám se daří držet strategickou pozici,“ řekl pro server Hajduček.
Podle Hajdučka je cílem videa poukázat na to, čím se Footshop liší od jiných prodejců limitovaných tenisek Nike v Evropě. Ve videu je proto kladen zvláštní důraz na český původ, lokalitu prodejen v Praze, Bukurešti a Budapešti a propojení s uměním a lokálními tvůrci.
Footshop se tak pravděpodobně oficiálně dostal z krize, kterou zažíval kvůli válce na Ukrajině. Kvůli snížení poptávky musel propouštět zaměstnance, zavřít část prodejen, omezit spolupráce i nabídky. Před létem se ovšem, jak upozorňují Seznam Zprávy, dostala společnost opět do zisku.