Oproti aktuálním ceníkům snižuje cenu plynu pro stálé zákazníky o třináct procent, cenu elektřiny dokonce o osmnáct.
Dodavatel energií E.ON jako první na tuzemském trhu sníží ceny elektřiny a plynu pro své stálé zákazníky pod vládou stanovený cenový strop. Oproti aktuálním ceníkům snižuje cenu plynu o třináct procent, cenu elektřiny dokonce o osmnáct procent. U elektřiny tak bude nová cena šest procent pod cenovým stropem, u plynu bude oproti stropu nižší o osm procent. Společnost to uvedla v tiskové zprávě.
Kolik zákazníci ušetří?
Pro většinu stálých zákazníků budou nové ceny platit už od 15. února, u několika zbývajících ceníků vejdou nové ceny v platnost k 1. březnu. Nižší ceny získají všichni stálí klienti, kteří nemají dlouhodobě zafixované ceny. Celkem se to týká více než milionu zákazníků z řad domácností a malých podnikatelů. Vládou stanovený cenový strop činí u plynu 3 025 korun za megawatthodinu (MWh) s DPH, v případě elektřiny 6 050 korun s DPH.
„Přestože nyní máme ceny na rozdíl od mnohých konkurentů jen lehce nad cenovým stropem, přinese snížení standardních ceníků u nejtypičtějších produktů úsporu až několika tisíc korun ročně oproti zastropovaným cenám. Domácnost, která využívá elektřinu pro vytápění, uspoří zhruba 1 900 korun ročně, a pokud vytápí plynem, mohou se úspory pohybovat až okolo 3 750 korun za rok,“ uvedl Radek Fišer, vedoucí prodeje energií pro domácnosti v E.ON Energie.
U domácnosti, která elektřinu a plyn využívá jen k běžné spotřebě, a nikoli k vytápění, jde o úsporu přibližně 760 korun ročně u elektřiny a 860 korun u plynu. Pro snížení ceny nemusí zákazníci nic dělat, vše proběhne automaticky. Všichni zákazníci, kterých se snížení ceny bude týkat, budou po 15. únoru postupně informováni e-mailem nebo dopisem. Vše také uvidí ve své aplikaci nebo na webovém portálu Energie24.
Ceny umožnil snížit i zodpovědný přístup klientů
„Jako stabilní a férový dodavatel energií se snažíme své zákazníky dlouhodobě chránit a negativní dopady trhu na ně přenášíme vždy jen částečně. O to větší radost mi dělá, že naše propracovaná nákupní strategie, kdy energie nakupujeme dopředu a průběžně, se našim zákazníkům aktuálně opět vyplácí. (...) Navíc jsme dostáli svým závazkům i vůči zákazníkům s fixovanými cenami, z nichž některé jsou v porovnání se současnou cenovou hladinou velmi nízké,“ řekla Claudia Viohl, generální ředitelka společnosti E.ON v České republice.
Viohl vyzdvihla i zodpovědný přístup k úsporám energií ze strany zákazníků, který pozitivně ovlivnil možnost ceny energií snížit. „Naši klienti od podzimu meziročně spotřebovali o 20 % méně energie, než se předpokládalo. Měli jsme tak pro ně k dispozici více energie, kterou jsme pořídili ještě za výhodnější ceny. A za vyšší ceny jsme pak naopak dokupovali jen menší množství, než bylo původně potřeba,“ dodala.