Zavedení robotů kurýrů má výhody, co se týče úspory času. Ukazuje se ale, že tito pomocníci blokují chodníky pro běžné lidi.
Žijeme ve zrychlené době a pohodlí je pro nás jedním z důležitých aspektů každodenního života. Čím rychleji dostaneme svůj nákup, jídlo z restaurace nebo jakoukoliv jinou zásilku, tím lépe. Některá města chtějí natolik zefektivnit způsob dodávání zásilek, že místo lidských kurýrů vládnou ulicím kurýři robotí. Ukazuje se ale, že část chodců má s umělými poslíčky problémy.
Roboti se stále více stávají běžnou součástí a běžnými pomocníky v lidských životech. Ve městě Tel Aviv v Izraeli už roboti z části nahradili i kurýry na kolech a skútrech a lidem doručují nákupy. Ukazuje se ale, že roboti často blokují chodníky, což je ve městě, kde se lidé pěšky dopravují poměrně hojně, docela problém.
„Magistrát se rozhodl, že nestačí, aby se chodci snažili uniknout před koloběžkami a elektrokoly, a schválil pro Yango pilotní mise s využitím robotů. Na obrázku jsem potřetí za tento týden, kdy musím jet s kočárkem po silnici,“ napsala na Twitter jedna z obyvatelek města, ke které se následně přidali i další lidé.
Nevýhoda robotů v ulicích tkví podle části obyvatel Tel Avivu v tom, že většina důležitých bodů města je v docházkové vzdálenosti, většina lidí proto chodí pěšky a roboti jim svou přítomností „komplikují život“. Řešením by podle Gada Allona z univerzity ve Whartonu mohlo být například vybudování podzemní sítě pro roboty.
V Tel Avivu fungoval pilotní program Yandex Rover již od roku 2021 a po sérii stížností jej musela ruská firma pozastavit. Jejich roboti ale nadále působí například na státní univerzitě v americkém Ohiu.