Lifestylový obsah, který inspiruje, vzdělává i baví, najdeš na webu Refresher.
Články o módě, hudbě, sportu či jiných zajímavostech najdeš na webu Refresher. Čti rozhovory se zajímavými osobnostmi, otestuj se v kvízech, načerpej inspiraci, co sledovat, poslouchat nebo jaké trendy právě letí. Sleduj lifestylový obsah na webu Refresher.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na www.refresher.cz
Vyzkoušej předplatné Refresher+ již od 25 Kč 🤩
Martina Havranová
1. prosince 2022 v 12:30
Čas čtení 5:40

Šéf kuriérov z DPD: V posledných 15 minútach vidno, kde je kuriér v reálnom čase. Nemôže na zákazníka čakať 10 minút (Rozhovor)

Kategorie:
Ekonomika
Uložit Uložené
Šéf kuriérov z DPD: V posledných 15 minútach vidno, kde je kuriér v reálnom čase. Nemôže na zákazníka čakať 10 minút (Rozhovor)
Zdroj: Refresher/Ľubo Baran

Pre doručovacie spoločnosti je predvianočné obdobie náporom, keď sa objem doručených zásielok zvyšuje v priemere o 50 %.

Spoločnosť DPD na Slovensku prepraví milióny balíkov ročne. Predvianočné obdobie je pre doručovacie spoločnosti hlavnou sezónou, keď sa nárast prepravených balíkov výrazne zvýši. Vytvára to aj väčší tlak na kuriérov, ktorí majú každý deň presnú trasu, ktorú musia prejsť.

Nefunguje to tak, že ak mu okamžite nezdvihnem telefón, o minútu musí byť na ďalšej adrese. Kuriér však nemôže čakať pred domom na zákazníka 10 minút. Lebo ak ich je 60, je to zrazu 600 minút, ktoré by strávil len čakaním,“ hovorí v rozhovore generálny riaditeľ DPD Peter Pavuk.

V Refresheri nás zaujíma dianie okolo nás, a preto sa snažíme pravidelne prinášať obsah, ktorý odhaľuje detaily fungovania aj úplne bežných vecí, ako je napríklad doručovanie zásielok. Ak nás chceš podporiť, staň sa členom klubu REFRESHER+ a dostaň sa k prémiovému obsahu.

Začína sa predvianočné obdobie, ktoré sa spája aj so zvýšeným počtom odoslaných zásielok. Aký veľký je dopyt v porovnaní so zvyškom roka?

Nápor sa začína každoročne nákupným sviatkom Black Friday a trvá až do Vianoc. Počas pandémie bol nárast enormnejší ako tento rok, ale v zásade sa pohybuje niekde okolo 50 % nárastu. Je citeľné, že ľudia pre vysokú infláciu viac zvažujú svoje nákupy. 

DPD Peter Pavuk
Zdroj: Refresher/Ľubo Baran


Prijímate na toto obdobie aj nových zamestnancov?

Máme časť kmeňových zamestnancov a nejakých pracovníkov najímame na sezónu. Ide zhruba o 60 % nárast. Čo sa týka kuriérov, fungujeme cez partnerstvá. To znamená, že kuriér nie je priamo zamestnancom DPD, ale naši partneri dopravcovia, ktorí pre nás pracujú, si zabezpečujú dostatočný počet kuriérov. 

V rámci DPD fungujeme rovnako vo všetkých krajinách a všade na sezónu zvyšujeme počty kuriérov.


Na druhej strane musím povedať, že práca kuriéra je v lete menej časovo náročná. Počet balíkov je menší, no Slovensko je stále rovnako veľké. Kuriér sa tak zo svojho rajónu vracia na konci dňa skôr, ako je to počas aktuálnej sezóny. 


Zaznamenali ste zvýšený počet záujemcov, ktorí by si chceli privyrobiť pred Vianocami ako kuriéri skrz vysokú infláciu? 

Nie je to až také, ako to bolo po minulé roky v dôsledku pandémie. Hotelieri, čašníci alebo taxikári sa nemohli venovať svojej práci. Počty zásielok v tom období narástli, a tak sme hľadali spôsoby spolupráce s nimi.

Přidej se do klubu REFRESHER+
Základní
125 Kč
Účtuje se jednou za 4 týdny
31,25 Kč / Týden
Přístup k prémiovým článkům
Přístup k benefitům
Méně reklam
150 kreditů každé 4 týdny na nákup benefitů
Roční - 17 %
1 500 Kč 1 250 Kč
Účtuje se jednou za rok
24,04 Kč / Týden
Přístup k prémiovým článkům
Přístup k benefitům
Úplně bez reklam
2 000 kreditů ihned na nákup benefitů
Sdílení článků kámošům a kámoškám
Tříleté - 17 %
4 500 Kč 3 750 Kč
Účtuje se jednou za tři roky
24,04 Kč / Týden
Přístup k prémiovým článkům
Přístup k benefitům
Úplně bez reklam
8 000 kreditů ihned na nákup benefitů
Sdílení článků kámošům a kámoškám
Všechny možnosti předplatného Mám slevový kód
Dokončením souhlasím s pravidly a podmínkami portálu Refresher.
Přidej se do klubu Refresher+ již od 25 Kč

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Či sa zvýšil v súvislosti s infláciou záujem o prácu kuriéra.
  • Ako majú kuriéri nastavené normy, aby neboli v predvianočnom období preťažení.
  • Koľko balíkov denne doručí kuriér.
  • Odkedy chce spoločnosť DPD fungovať ako uhlíkovo neutrálna.

  • Čím zákazníci komplikujú kuriérom prácu.

Dočti článek již od 25 Kč
Máš již předplatné?
Přihlásit se
Dočíst článek
Poslat sms
Pošli SMS na 90211 s textem CLANEK 126202 a dočti tento článek.
Cena SMS za otevření článků je 89 Kč s DPH. Jak to funguje?
Odemknutí přes SMS
Tenhle článek
Poslat sms Jak to funguje?
Všechny články za měsíc
🤩 Pouze 36 Kč navíc
POSLAT SMS Jak to funguje?
Po odemčení získáš
Přístup k prémiovým článkům
Přístup k benefitům
Např.: Lístok ZDARMA na linke Bratislava – Viedeň/Schwechat , 15 % zľava na nákup výživových doplnkov VOXBERG nebo 30-dňová výzva s ChatGPT od Jazykového mentoringu ZDARMA
Zobrazit všechny (9)
Domů
Sdílet
Diskuse