Pro Home Credit byl čínský trh kdysi klíčový. Během posledních let tam ale PPF bojuje s následky pandemie a přísnými regulacemi tamní vlády.
Česká finanční skupina PPF chce postupně odejít z čínského trhu, který byl kdysi pro jejich Home Credit klíčový. V poslední době ho však zasáhla pandemie, přísnější regulace i přístup k financování. Home Credit v loňském roce zaznamenal ztrátu 303 milionů eur a v roce 2020 ztrátu 584 milionů eur, informuje TASR.

V budoucnu by se skupina chtěla soustředit na investice v Evropě a v jihovýchodní Asii a Indii, kde aktuálně hledá partnery s bankovní licencí. „Snažíme se tam (v Číně) najít strategického partnera, který získá většinu a později by firmu kompletně převzal, protože si myslíme, že v aktuálních podmínkách nelze v Číně operovat,“ vysvětluje generální ředitel skupiny Jiří Šmejc.
Finanční skupina PPF působí ve více oblastech, jako jsou finanční služby, telekomunikace, média, biotechnologie či strojírenství. Podle slov jejího generálního ředitele by v budoucnu chtěla těžiště investic přesunout do Evropy a také plánuje úplný odchod z ruského trhu.