Modrá a žlutá je brandem Markízy už 26 let. Přesto si nový vizuál lidé spojují s válkou na Ukrajině.
Skupina Markíza, která je stejně jako česká TV Nova součástí společnosti CME, prošla redesignem. Všechny její televizní stanice mají nové logo i nové znělky. Právě logo televize Markíza však na Facebooku vyvolalo pobouření, některým lidem se zdá, že výběr barev je cíleným odkazem na podporu Ukrajiny.
To nejsou národní barvy
Televize Markíza, Doma, Dajto a také nejmladší stanice Markíza Krimi mají novou vizuální identitu. „Markíza je už více než čtvrtstoletí lídr televizního trhu, chceme být stále o krok vpřed a udávat trendy. Tuto ambici potvrzuje i opravdu moderní a progresivní grafický vizuál, který dnešním dnem obdržely všechny naše televizní stanice a s nimi související online platformy. Považujeme to za první dárek pro naše diváky k blížícím se 26. narozeninám Markízy, přímo na 31. srpna 2022 však máme připraveno i další velké překvapení,“ řekl Michal Borec, ředitel Centra marketingu skupiny Markíza.
![tv markíza](https://refstatic.sk/article/fb5bb73911ad596cec87.jpg?is=1200x2000&s=4e716144e30d1b49357b2d8840271ccf938d0130cd089b9f9c614b0b89027d10)
Ne všem se však nové logo zamlouvá. Na Facebooku se více lidí rozhořčuje nad tím, že barvy připomínají národní barvy Ukrajiny. „Ať se tedy celá Markíza přestěhuje na Ukrajinu,“ napsala jedna uživatelka na sociální síti a ptala se, proč si televize raději nevybrala slovenské národní barvy. „My nejsme Ukrajina, ale Slovensko. Už ani neznají barvy své země, smutné,“ komentuje další zklamaná fanynka.
Některé komentáře naznačují, že došlo ke změně barev na něčí objednávku, a jiné televizi obviňují z vlastizrady. Mnozí žádají, aby byly použity barvy červená, modrá a bílá. Žlutou a modrou má však skupina Markíza ve své identitě již od svého vzniku v roce 1996.