Pro zákaz sdílených elektrokoloběžek hlasovalo 90 % lidí v Paříži.
Ekologický způsob přepravy se zábavným prvkem, nebo nebezpečný dopravní prostředek?
Boom elektrokoloběžek slábne a řada měst zvažuje jejich omezení. Jedním z nich je i Paříž. Francouzi v neděli hlasovali v referendu o zákazu sdílených elektrických koloběžek. A jak to dopadlo? Drtivých 90 % odevzdaných hlasů bylo pro zbavení ulic francouzského hlavního města půjčoven elektrických skútrů. Informuje o tom britský deník The Guardian.
Hlasování zapříčinil rostoucí počet nehod na elektrických skútrech. Jen za loňský rok kvůli tomu v Paříži zemřeli tři lidé a 459 lidí se při nehodách zranilo.
Vedení města se zavázalo, že se bude řídit výsledkem hlasování. Provozovatelé elektrických skútrů se však obávají, že zákaz by povzbudil další města k následování Paříže, čímž by jejich byznys krachl.
Co Praha?
S problémy se sdílenými elektrokoloběžkami se potýká také Česko. Zatímco Ostrava loni vydala vyhlášku zakazující jízdu na elektrokolech a elektrokoloběžkách v centrální pěší zóně, Praha je teprve ve fázi diskuzí.
Jak vyplývá z ankety deníku Metro.cz mezi radními městských částí, zvažuje se jejich regulace. „Půjčovny koloběžek mají poměrně vysoký tarif, takže je většinou nepoužívají obyvatelé Prahy k přepravě, ale slouží jen jako turistická atrakce. Na duben jsme svolali s provozovateli jednání, abychom s nimi domluvili jednotná pravidla. Současný stav je totiž neudržitelný,“ uvedl Ondřej Matěj Hrubeš za Prahu 6.