Dáme jídlo je jednou z nejrozšířenějších doručovacích služeb v Česku a po jedenácti letech svého působení prochází změnami.
Nově ponese název Foodora a z ikonické červené se přebarví na růžovou barvu. Jedná se o snahu německé společnosti Delivery Hero, pod kterou Dáme jídlo spadá, sjednotit značky po Evropě. V novém „kabátu“ se představí v následujících týdnech. Informují o tom Hospodářské noviny a Czech Crunch.
Nový název Foodora je mixem anglického slova food a italského ora, což v doslovném překladu znamená „jídlo hned“. Pod touto značkou již fungují rozvozové služby v Dánsku, Švédsku, Finsku a Norsku. Od května se k nové identitě připojí kromě Česka také Slovensko, Maďarsko a Rakousko.
„Nová značka bude společná pro Evropu, je to pro nás takový restart, kdy se daleko více chceme soustředit na kvalitu našich služeb a cenovou dostupnost,“ uvedl pro CzechCrunch ředitel společnosti v Česku Adam Kolesa.
Ačkoliv Kolesa přiznal, že jsou Češi a Češky na název Dáme jídlo již zvyklí, ze změny značky obavy nemá. „Naopak ji bereme jako výzvu,“ řekl. „Podle průzkumů, které máme k dispozici, si při nakupování značku Dáme jídlo vybaví více než polovina populace. Neočekáváme, že by se naše pozice na trhu po změně značky nějak propadla, ba naopak,“ dodal výkonný ředitel.
Jak připomínají HN, podobně jako jiné konkurenční rozvážkové společnosti chystá i Dáme jídlo alias Foodora růst, kterého chce dosáhnout snížením marží. Změny v odměňování bojkotovali v únoru kurýři Wolt. Prostřednictvím stávek tvrdili, že jim po zavedení nového systému klesly odměny až o polovinu.