Lifestylový obsah, který inspiruje, vzdělává i baví, najdeš na webu Refresher.
Články o módě, hudbě, sportu či jiných zajímavostech najdeš na webu Refresher. Čti rozhovory se zajímavými osobnostmi, otestuj se v kvízech, načerpej inspiraci, co sledovat, poslouchat nebo jaké trendy právě letí. Sleduj lifestylový obsah na webu Refresher.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na www.refresher.cz
Vyzkoušej REFRESHER+ jen za 25 Kč
Kuni Nguyenová
4. dubna 2023 11:15

NASA jmenovala první ženu a Afroameričana na misi na Měsíc. Christina Koch není ve vesmíru žádná začátečnice

Kategorie:
Zahraničí
Zdroj: NASA

Americká vesmírná agentura zvolila čtyři astronauty, kteří po 50letém odstupu vezmou lidstvo zpět k Měsíci.

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) v pondělí zveřejnil jména astronautů a astronautky, kteří koncem roku 2024 v rámci mise Artemis 2 obletí Měsíc na palubě v kapsli Orion. Bude to první lunární mise od ukončení programu Apollo v roce 1972.

17. března 2023 11:00 Čas čtení 8:12 Vyfoukli jim slávu, peníze i Nobelovu cenu. Historie je plná mužů, kteří ženám kradou nápady, objevy či vynálezy Vyfoukli jim slávu, peníze i Nobelovu cenu. Historie je plná mužů, kteří ženám kradou nápady, objevy či vynálezy

V posádce lunární mise jsou čtyři lidé. Poprvé se mise k Měsíci zúčastní žena –⁠ Američanka Christina Koch, která je držitelkou ženského rekordu nepřetržitého pobytu ve vesmíru (328 dní). Afroameričan Victor Glover zase poletí k Měsíci jako první astronaut tmavé pleti. Posádku doplňuje ještě Jeremy Hansen, plukovník Královského kanadského letectva, a první Kanaďan, který absolvuje let k Měsíci. Informuje o tom britská stanice BBC a deník The Guardian

Téměř všichni dříve působili na palubě Mezinárodní vesmírné stanice (ISS), naopak plukovník Hansen je v letech do vesmíru nováčkem.

Mise Artemis 2 je naplánována na listopad 2024. Modul se čtyřčlennou posádkou má obletět Měsíc. Let bude trvat přibližně deset dní. Astronauti na Měsíci nepřistanou, jejich mise má ale připravit cestu pro další posádku se dvěma astronauty, kteří tentokrát na Měsíci přistanou. Očekává se to zhruba do začátku roku 2025.

28. března 2023 19:41 Čas čtení 0:50 Čech ohromil NASA. Takto vypadá vzácný zelený záblesk, který se Petru Horálkovi podařilo zachytit Čech ohromil NASA. Takto vypadá vzácný zelený záblesk, který se Petru Horálkovi podařilo zachytit

Pokud obě mise dopadnou dobře, na oběžné dráze kolem Měsíce by měla vzniknout stanice Gateway a na jeho povrchu má být vybudována základna. Mise k Měsíci může vědcům pomoci otestovat všechny technologie potřebné pro ještě složitější projekt: vyslání posádky na Mars.