Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
🎫 Vyhraj lístky na festivaly: Grape, Sziget, Pohoda, Lovestream a další letní festivaly
16. února 2017 11:31
Čas čtení 0:00
Ondřej Jarůšek

Největší evropská aerolinka Ryanair přidá v Praze 8 nových linek. Očekává zdvojnásobení počtu cestujících a prudký pokles cen letenek

ZAJÍMAVOSTI
Uložit Uložené

Barcelona, Madrid, Budapešť nebo Malaga. Právě sem a do několika dalších míst budou z Prahy směřovat nové linky známého irského dopravce.

Nizkonákladový letecký dopravce Ryanair, který se v loňském roce stal největší evropskou aerolinkou se 117 miliony přepravených cestujících, plánuje zavést v Praze se začátkem zimní sezóny 8 nových linek. Počínaje posledním týdnem letošního října hodlá irská firma ke třem již dříve oznámeným spojením do Barcelony, Madridu a Krakova připojit také linky do Budapešti, Malagy, Eindhovenu, Edinburghu a Boloni. Celkově tak bude Ryanair z pražského letiště řídit 14 přímých linek, což by podle šéfa marketingu společnosti Kennyho Jacobse mělo zdvojnásobit počet zdejších cestujících na více než jeden milion ročně. Ceny letenek by zároveň měly razantně klesnout.

Největší evropská aerolinka Ryanair přidá v Praze 8 nových linek. Očekává zdvojnásobení počtu cestujících a prudký pokles cen letenek
Zdroj: Flickr.com/Andy Mitchell

Do Barcelony a Eindhovenu budou letadla cestovat denně, do Budapešti stroje poletí pětkrát týdně, do Madridu čtyřikrát, o jednu frekvenci týdně méně pak do Boloni a Edinburghu, zatímco v Malaze a Krakově přistanou do týdne dvakrát. Příznivou informací je taky oznámení aerolinky o rozšíření počtu letů do Londýna na dva denně.

Zásadní navýšení podílu zahraniční společnosti na českém trhu dělá vrásky zejména Českým aeroliniím. Těm tak letos naroste silná konkurence na trasách, kde v současnosti žádná není, konkrétně se jedná o linky do Boloně a Budapešti. Nízkonákladové aerolinie momentálně drží na ruzyňském letišti pouze 34procentní podíl (oproti evropskému průměru, který je kolem 50 procent), a i to je podle Jacobse jedním z hlavních důvodů, proč se firma k expanzi rozhodla. Jaký je váš názor na připojení nových linek? Podělte se o něj s námi v komentářích.

Domů
Sdílet
Diskuse