Po desetiletích se nejznámější filmové ceny loučí s televizním vysíláním a brzy se přesunou výhradně na YouTube.
Oscary asi není potřeba představovat, ale sledoval*a jsi někdy jejich udílení naživo? Organizátoři si uvědomují, že jde o globální událost s mnohem větším potenciálním dosahem, než jaký má dnes. I proto oznámili, že od roku 2029 budeš moct Oscary sledovat na všem dostupném YouTube.
Akademie filmových umění a věd, která stojí za legendárními filmovými cenami, podepsala víceletou smlouvu a udělila YouTube exkluzivní vysílací práva na roky 2029 až 2033. Tím se zároveň končí dlouholeté partnerství se stanicí ABC, které trvalo prakticky od 70. let minulého století.
Jak informuje web Variety, o vysílací práva měli zájem i další velcí hráči. Už během léta je projevily společnosti NBCUniversal, Disney (pod kterou patří ABC), ale i Netflix. Navzdory silné konkurenci ale nakonec zvítězil YouTube.
YouTube měl za Oscary zaplatit více než devíticifernou částku, čímž překonal osmiciferné nabídky od Disney/ABC a NBCUniversal. Pro srovnání – Disney dosud platil přibližně 100 milionů dolarů ročně, což je více než 81 milionů eur, ale kvůli klesající sledovanosti se údajně snažil náklady na licenci snížit.