Pondělí 24. 9. 2018 svátek má Jaromír, Jaromíra

hledej na refresheru

Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
zdroj: racked.com

Odzvonilo resellerům Supreme? Kultovní značka pravděpodobně brzy změní pravidla hry

Rok 2017 se nese v duchu velkých změn a po spolupráci s Louis Vuitton se legendární Preme vydalo novým směrem.

9. říjen 2017, 18:51

Rok 2017 se nese v duchu velkých změn a po spolupráci s Louis Vuitton se legendární Preme vydalo novým směrem.

Před pár hodinami se na internetu potvrdila zpráva o tom, že značka Supreme prodala menšinový podíl ve své společnosti správcovské firmě The Carlyle Group a i když detaily samotné smlouvy nejsou pro veřejnost známé, podle dostupných informací je jasné, že svět streetwearu čekají velké změny. Jeden z nejvíce kultovních brandů na scéně si už od svého založení v roce 1994 zakládal zejména na politice „Fuck 'Em“, která ve zkratce znamenala to, že majitelé značky měli úplnou kontrolu nad jejím fungováním a právě díky tomu si získali i srdce mnoha fanoušků pouliční kultury.

 

Preme si totiž vybudovalo jednu z nejsilnějších fanouškovských základen na světě, která podnítila vznik mnoha odvětví ve světě módy, jakým je například reselling, ale protože peníze hýbou světem, skejtový brand z New Yorku se dostal do pozornosti kraváťáků a byznysmenů, kteří vyčíslili hodnotu samotné značky na zhruba $1 miliardu.

 

Jeff Pang, Brooklyn 1997 @rbumali @jeffersonpang

Príspevok, ktorý zdieľa Supreme (@supremenewyork),


 

Tady se vracíme zpět k firmě The Carlyle Group, která nově vlastní 50 % Supreme, což v konečném důsledku vůbec není až tak menšinový podíl, jak by se na první pohled zdálo. Vývoj značky za posledních pár let nasvědčuje tomu, že Supreme již v minulosti přijalo kapitál od jiných firem a samotný zakladatel, James Jebbia, by tím pádem úplně vypustil z rukou většinový podíl ve své firmě.

 

Podle slov zakladatele společnosti Google Voice a Google Analytics, Wesleyho Chana, však hlavním úkolem správcovské společnosti The Carlyle Group není tunelování, ale podpora fungování firmy a zvýšení zisků, kterého dosáhnou tím, že do Supreme nainstalují vlastní management a zefektivní model jejich fungování.

 

Odzvonilo resellerům Supreme? Kultovní značka pravděpodobně brzy změní pravidla hry

 

Supreme patří bez pochyb mezi značky, které si dokázaly podmanit celý svět, ale příchod nového investora by měl posunout její globalizaci na úplně jinou úroveň. Jedním z prvotních znaků nadcházejících změn tak mohla být už i kolaborace se značkou Louis Vuitton, která otevřela streetwearu brány do světa vysoké módy v plné parádě, ale pro samotnou firmu bylo mnohem důležitější např. otevření brooklynské pobočky 5. října.

 

Donedávna totiž platilo, že kamenné obchody Supreme byly jen v 11 městech po celém světě (z toho 6 v Japonsku), ale aktuální situace naznačuje tomu, že noví majitelé budou chtít zacílit na několik dalších klíčových metropolí a v neposlední řadě i na Čínu, která je druhým největším spotřebitelským trhem na světě.

 


 

S tím je však spojeno množství změn, které přímo ovlivní samotné zákazníky a v neposlední řadě i resellery. Většího zisku se totiž dá dosáhnout jen pokud se otevřou nové pobočky, tím pádem se musí vyrobit více produktů, a to je v rozporu s dosavadním fungováním brandu. Podobný vzorec však pochopitelně není ve světě módy žádnou novinkou, ale pokud si vzpomeneme na případ A Bathing Ape z únoru 2011, kdy Nigo prodal 90 % podílu ve své značce firmě IT, zbývá nám jen doufat, že stejný scénář se nebude opakovat. Odchod vedoucí osobnosti a změna ve struktuře firmy totiž znamenaly drastický úpadek jedné z nejlegendárnějších značek streetwearu, která tak dnes žije už jen ze své předešlé slávy.

 

Odzvonilo resellerům Supreme? Kultovní značka pravděpodobně brzy změní pravidla hry

 

Společnost jako The Carlyle Group by totiž nekoupila podíl v Supreme jen kvůli tomu, aby nemusela stát v řadách na box logo, a tím pádem se dá předpokládat, že v průběhu 3 až 5 let bude chtít vyboostovat hodnotu firmy na ještě vyšší úroveň a v zápětí ji prodat některému z módních konglomerátů, například LVMH nebo Kering, resp. vstoupit na burzu.

 

Jaký je tedy výsledek a co můžeme v budoucnosti očekávat? Jedna věc je jistá. Supreme už nikdy nebude výhradně kultovním brandem, jak tomu bylo doposud a cesta „komerce“ by tak mohla svým způsobem ovlivnit i svět resellingu. Produktů bude víc, obchodů bude více, dostupnost bude lepší, čtvrteční dropy pravděpodobně zůstanou, ale limitované kousky už nebudou tak limitované.

 

Louis Vuitton/Supreme #LVxSUPREME

Príspevok, ktorý zdieľa Supreme (@supremenewyork),


 

Pokud by se dokonce naplnily ty nejhorší scénáře a Preme by po vzoru BAPE podstoupilo i kroky snižování nákladů, jejich produkty by se mohly začít vyrábět v Číně (což se mimochodem do jisté míry děje již dnes) a z původní myšlenky brandu by tak zůstalo jen holé bogo. Fanoušci se nyní mohou už jen modlit, aby společnost The Carlyle Group investovala i do kvality a zhodnocování značky zevnitř a ne jen slepě utíkala za ziskem.

Vyjádři svůj názor na článek
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad Méně takových článků
Super! Více takových článků
Řekni nám, proč se ti článek nelíbí:
Děkujeme za tvůj názor!
Pomáhá nám i autorům při zkvalitňování obsahu na stránce.
Líbil se ti článek? Sdílej ho přátelům
NAHORU
Jako neregistrovaný jsi tento měsíc přečetl už 1/40 článků. Přihlas se pro neomezený přístup. Jako neregistrovaný jsi přečetl už 1/40 článků za měsíc. PŘIHLÁSIT / REGISTROVAT PŘIHLÁSIT
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.