Konec kožešinovým kouskům za statisíce korun se blíží.
Tisíckrát omílaný nástup designéra Alessandra Michele na post kreativního ředitele pro Gucci znamenal dnes již nezpochybnitelnou módní revoluci. Trh se mu prakticky podřídil a neúprosně sledoval každý jeho krok, aby nezůstal náhodou pozadu. A přitom stačilo tak málo. Alessandro jednoduše všechnu svou inspiraci založil na klasické představě luxusu ze 70. let – luxusní materiály, exotické vzory, vyšívaný obraz nebo loafers, všechno s nesmazatelnou dobovou stopou. Nejnověji se však vzdává toho nejluxusnějšího materiálu, jaký si jen můžeš představit, a není jím nic jiného než pravá kožešina z nejrůznějších zvířat.
V nejnovějším rozhovoru pro Kering se totiž CEO Gucci, jmenovitě Marco Bizzarri, rozpovídal o aktuálním pohledu mladých lidí na světovou módu, a přispěl tak k velkolepému odhalení. Všechno to začalo rozhovorem s nejmladšími zaměstnanci italského módního domu, po kterém se rozhodl udělat menší research. „Chtěl jsem vidět, zda by lidé přišli s jiným řešením. Je důležité získat novou perspektivu.“ Mladí lidé v byznysu vrhají stín právě na využívání pravé kožešiny, protože z většiny těchto zvířat není žádný další užitek.
„Mladí jsou inteligentnější a sebevědomější než my.“
Marco Bizzarri
„S Alessandrem jsme se o tom bavili před několika měsíci. Technologie pokročily. To znamená, že nemusíme používat pravou kožešinu. Alternativy mohou být taky luxusní.“
Marco Bizzarri
Zřejmě odzvonilo podobným kouskům za statisíce korun
Zřejmě máš poslední šanci koupit si jejich kultovní loafers s kožešinou
Gucci především využívalo norkovou kožešinu (z mývala severního), klasiku jako lišku a zajíce a také karakulské ovce z Asie, chovanou pro jejich kožešinu. V nejnovější kolekci tak definitivně končí s jejím využíváním a chtěli by tímto způsobem oslovit i ostatní módní domy, aby zabránili zbytečnému krveprolití nevinných zvířat. My tento krok vítáme, avšak vedoucí hlavy v Gucci jaksi pomlčeli o používání dalšího materiálu získávaného ze zvířat, kterým je pravá kůže.