Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Středa 13. 11. 2019 svátek má Tibor

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
Tech - Hry
1
Matej Krajčovič
7. září 2019, 8:39

Hrají hry a vydělávají miliony. Streamování na Twitchi živí tisíce mladých lidí

Ninja si podle odhadů loni přilepšil o 10 milionů dolarů a za přechod na konkurenční Mixer prý dostal dalších padesát.

Matej Krajčovič
7. září 2019, 8:39
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
1
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Zřejmě víš, že hraní počítačových her se dnes už nedá označit jen za zabijáka nudy a bezcílně trávení volného času. Špičkoví hráči v Counter-Strike, Fortnite nebo DOTA 2 dokáží vydělat i několik milionů dolarů ročně.

 

 

Na hraní her však nevydělávají pouze členové předních e-sports týmů. Na to, aby ti za každodenní sezení za počítačem na účtu přibývaly tisíce dolarů, nemusíš být v práci s controllerem nebo klávesnicí a myší dokonce ani tak dobrý.

 

Vše pravděpodobně odstartoval YouTube a tzv. Let's Play videa, s nimiž začínal i slovenský GoGo a český Jirka Král. Dnes hrám dominuje streamovací platforma Twitch. Úspěch na ní zažívají i někteří Češi a Slováci. Na rozdíl od celosvětově známých tváři sice nevydělávají miliony, na dobrý život to však stačí. „V USA to celé začalo, takže je samozřejmé, že je tam většina pozornosti. Vůbec se nezamýšlím nad tím, zda je to zasloužené, nebo ne,“ říká Refresheru jeden z nich, Donato Moriconi.

 

V tomto článku si přečteš:
  • V čem Twitch konkuruje běžné televizi nebo YouTube;
  • kolik vydělává jeden z nejznámějších streamerů Ninja;
  • proč jsou ženy streamerky často terčem kritiky;
  • co si o Ninjovi myslí Slovák Donato Moriconi.

Lidé opravdu platí za to, aby viděli, jak hry hraje někdo jiný

Na jednom konci je obyčejný výkonnější počítač se streamovacím softwarem (OBS) dostupným zdarma a obvykle alespoň základní mikrofon a webkamera. Na tom druhém často tisíce diváků sledujících vše živě.

 

Kritici opakují pořád to stejné: Co je zábavného na sledování někoho jiného každý večer? Streamery však lze taktéž přirovnat k bavičům, moderátorům vlastních talk-show nebo hercům, na které se starší generace dívá v televizních seriálech po zprávách.

 

Se Streamery na Twitchi můžeš prostřednictvím chatu interagovat živě a procházet tak hrami, na které možná sám nemáš dostatečně výkonný počítač nebo skill, ale dokážou nabídnout hodiny zábavy.

 

 

Twitch článok

Ti nejznámější vydělávají miliony

Twitch je zajímavým fenoménem. Ti, co se o hry nezajímají, o jeho hvězdách často vůbec neslyšeli. Jejich výdělky jsou přitom obrovské.

 

Jeden z nejznámějších streamerů Ninja například v rozhovoru pro CNN uvedl, že si za rok 2018 přilepšil o téměř 10 milionů dolarů. To vše díky měsíčním předplatným od subscriberů nebo díky příspěvkům (donate), které mohou diváci poslat jen tak. Obvykle je k tomu motivuje touha po tom, aby se jejich zpráva zobrazila i ostatním a streamer jim buď odpověděl nebo alespoň poděkoval.

 

Matematika je jednoduchá. Úspěšnější streamery (partnery Twitche) si můžeš předplatit od 4,99 eur měsíčně. Ve videu pro Wired ze stejného roku 2018 Ninja vzpomíná, že měl přibližně 60 tisíc subsriberů. To je (pokud nepočítáme s podílem pro Twitch) více než čtvrt milionu eur každý měsíc. K tomu je však třeba připočítat i příjmy z videí na YouTube, peníze od sponzorů a zmíněné dary přes PayPal či StreamLabs.

 

 

Jakkoliv banálně může tento způsob monetizace vypadat, Twitchi (a streamerům jako tvůrcům obsahu) by ho mohla závidět nejedna velká televize či dokonce YouTube. Divák platí pár desítek korun každý měsíc, kterých si na účtu ani nevšimne, pokud je však počet diváků v milionech...

 

Není divu, že současný vlastník Amazon koupil Twitch v roce 2014 za šílenou 1 miliardu dolarů, která se mu však pravděpodobně velmi rychle vrátila. Stejnou miliardu totiž chtěl Twitch vydělat loni jen na prodeji reklamy. Opět tedy bez podílu z předplatného.

 

Aby bylo jasné, o jakém objemu uživatelů mluvíme:

- Twitch hlásí, že přes něj denně vysílá 2,2 milionu streamerů

- a všechno každý den sleduje 15 milionů diváků

 

Na úspěchu je však třeba tvrdě pracovat. Ninju například dvoudenní přestávka ve streamování během herní konference E3 stála 40 tisíc subscriberů a s tím i pořádný balík peněz. Podobné výkyvy nemusí slabší povahy unést.

 

29letý streamer Etika tento rok pravděpodobně spáchal sebevraždu. Na Manhattan Bridge v New Yorku se našla jen jeho peněženka, mobil a Nintendo Switch.

Profesionální hráči, baviči, kuchaři i cam girls

Exkluzivní obsah pro předplatitele REFRESHER+
od 57,50 kč na měsíc
PŘEDPLATIT
Už máš předplatné? Přihlásit se
PROČ SI PŘEDPLATIT?
Ohodnoť článek
2
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.