Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
News

Vlaky na letiště by měly začít jezdit čtyřkilometrovým tunelem v roce 2030

Podle dokumentace jde o soubor tří propojených tunelů. Stavět by se mělo od října 2024 do listopadu 2029.

Tereza Patočková
3. červen 2022, 14:20 Čas čtení: 0:42
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Vlaky na letiště by měly začít jezdit čtyřkilometrovým tunelem v roce 2030
Zdroj: Reprofoto Refresher
Odebírat newsletter REFRESHERu
10 nejlepších článků Refresheru, jednou za týden. Pokud tě emaily přestanou bavit, tak je kdykoli zrušíš. Zadáním emailu souhlasíš s podmínkami portálu.
News
0
Tereza Patočková
3. červen 2022, 14:20
Čas čtení: 0:42

Vlaky na letiště by měly začít jezdit čtyřkilometrovým tunelem v roce 2030

Podle dokumentace jde o soubor tří propojených tunelů. Stavět by se mělo od října 2024 do listopadu 2029.

Tereza Patočková
3. červen 2022, 14:20
Čas čtení: 0:42
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Vlaky na letiště by měly začít jezdit čtyřkilometrovým tunelem v roce 2030
Zdroj: Reprofoto Refresher

Správa železnic učinila důležitý krok v přípravě nejsložitější části nového spojení na pražské letiště. Po letech příprav zaslala na ministerstvo životního prostředí dokument o úseku připravované tratě Dejvice–Veleslavín, který bude tvořit přes čtyři kilometry dlouhý tunel.

 

Na ministerstvu projde procesem EIA, kde posoudí jeho vhodnost a dopad na okolí a jeho rezidenty. Pokud se vše schválí, nebude již výstavbě nového spojení stát nic v cestě. Informoval o tom server Z dopravy.

 

Podle dokumentace jde o soubor tří propojených tunelů. Stavět by se mělo od října 2024 do listopadu 2029. „Do března 2030 bude probíhat zkušební provoz a úklid, opravy a dopracování nedodělků,“ stojí v dokumentaci.

 

Celý úsek od Výstaviště do Veleslavína prošel procesem EIA už před 13 lety, kladné stanovisko bylo několikrát prodlouženo. Trať měla původně vést po povrchu, především v Praze 6 se ale proti plánované výstavbě vzedmula vlna odporu a „bojovalo“ se o každý metr. Původní stanovisko EIA tak bylo možné využít pouze pro úsek mezi Výstavištěm a Dejvicemi, kde nedošlo k zásadním změnám. Pro zvolenou tunelovou variantu se musí celý proces uskutečnit nanovo.

Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Zdroj: zdopravy.czNáhledový obrázek: Reprofoto Refresher
NAHORU
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější články
Nyní
24 hod
7 dní
30 dní
Více z tématu news
více článků
Sponzorované články
více článků
Další news více news
Mohlo by tě zajímat
Přejít na úvodní stránku
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.