Miliarda osob ve virtuálním světě, která utrácí stovky dolarů za virtuální vybavení. To je představa zakladatele Facebooku.
Mediální magnát Mark Zuckerberg představil svou vizi o metaversu. Dle jeho přesvědčení a přesvědčení firmy Meta, jejímž je generálním ředitelem, by na konci tohoto desetiletí mohla být součástí digitálního prostoru až miliarda lidí, která by zde prováděla finanční transakce v řádech stovek dolarů (vyšších jednotek tisíců korun). Lidé by měli utrácet například za digitální vybavení virtuálního domu. Informuje CNBC.
I v době energetické, potravinové a další krize, kterou máme podle všech předpokladů ještě před sebou, neztrácí generální ředitel společnosti Meta Mark Zuckerberg naději ve virtuální svět metaverse. Dle jeho posledního rozhovoru pro CNBC s Jimem Cramerem by do roku 2030 mohla být součástí metaversa miliarda lidí.
„Doufáme, že se dostaneme k přibližně miliardě lidí v metaversu, kteří budou obchodovat v částkách stovek dolarů. Každý z nich bude nakupovat digitální zboží, digitální obsah, skrze nějž vyjádří svou osobnost,“ uvedl miliardář.
„Ať už je to oblečení pro jejich avatara, nebo různé digitální zboží pro jejich virtuální domov, či věci, které vyzdobí jejich virtuální konferenční místnost a nástroje, s nimiž mohou být produktivnější ve virtuální a rozšířené realitě a v celém metavesu,“ dodal.
Jeho firma jde virtuální realitě vstříc, o čemž svědčí i investice v řádu dvou miliard dolarů, když odkoupila společnost Oculus VR. Zuckerberg si pochvaloval headset Meta Quest 2, jenž je podle něj hitem. V realitě ale dodávky headsetů nejsou četnější než dodávky počítačů či mobilů. Optimismus jej ale neopouští. „Předčilo to má očekávání. Stále se nicméně domnívám, že bude ještě nějakou dobu trvat, než se v metaversu sejdou miliony či miliardy lidí,“ myslel si.
Meta Pay
Novinky, kterými se firma Meta snaží přiblížit realitě v metaversu, oznamuje Zuckerberg i na své facebookové stránce. Nedávno například představil digitální peněženku Meta Pay, s níž se zde bude moci platit. Peněženka vznikne transformací Facebook Pay.
„(Peněženka) zůstane stejně snadným způsobem nakupování, posílání peněz a darování věcí, které vás zajímají, na Facebooku, Instagramu, WhatsAppu, Messengeru a kdekoli jinde. Ale kromě současných funkcí pracujeme i na něčem novém: Na peněžence pro metaverse, která vám umožní bezpečně spravovat vaši identitu, co vlastníte a jak platíte,“ napsal ve statusu.
Vývojáři se mají zaměřit hlavně na důkaz vlastnictví, který bude v této realitě klíčový. „V ideálním případě byste měli být schopni se přihlásit do jakéhokoli metaversa a vše, co jste si koupili, by tam mělo být. K tomu však vede dlouhá cesta, každopádně tento druh interoperability přinese lidem mnohem lepší uživatelské rozhraní a tvůrcům větší příležitosti,“ uzavřel.