Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Neděle 7. 8. 2022 svátek má Lada

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
News

Mladí lidé cítí negativní vliv sociálních sítí na vnímání financí, vzhledu i vztahů

Vyskytuje se u nich i zvýšené impulzivní nakupování.

Radim Šlechta
19. červenec 2022, 10:55 Čas čtení: 1:07
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Mladí lidé cítí negativní vliv sociálních sítí na vnímání financí, vzhledu i vztahů
Zdroj: Pixabay/konkarampelas/volně k užití
Odebírat newsletter REFRESHERu
10 nejlepších článků Refresheru, jednou za týden. Pokud tě emaily přestanou bavit, tak je kdykoli zrušíš. Zadáním emailu souhlasíš s podmínkami portálu.
News
0
Radim Šlechta
19. červenec 2022, 10:55
Čas čtení: 1:07

Mladí lidé cítí negativní vliv sociálních sítí na vnímání financí, vzhledu i vztahů

Vyskytuje se u nich i zvýšené impulzivní nakupování.

Radim Šlechta
19. červenec 2022, 10:55
Čas čtení: 1:07
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Mladí lidé cítí negativní vliv sociálních sítí na vnímání financí, vzhledu i vztahů
Zdroj: Pixabay/konkarampelas/volně k užití

Sociální sítě ovlivňují život velké části lidí. Mohou na ně mít jak pozitivní, tak i negativní dopady. Podle průzkumu Bankrate se kvůli sociálním sítím cítí špatně v oblasti financí jeden ze tří Američanů. Ti, když vidí vybroušené příspěvky svých přátel, cítí závist, vztek, úzkost nebo stud.

 

 

Finance ale nejsou jediné, na co mají v očích dotázaných sociální sítě negativní vliv. Vnímají jej také v oblasti osobního života, vzhledu nebo ve vlastních zájmech. Po projetí feedu na sítích se lidé často cítí nezajímaví a jejich život jim připadá méně naplněný. Co se týče financí, mnoho mladých lidí zároveň cítí zklamání, když si zakoupí influencerem propagovaný produkt.

 

„Influenceři hrají velkou roli v tlaku na impulzivní nákupy. Mnoho lidí má pocit, že i oni by mohli být tak okouzlující, jen kdyby měli ty vytoužené plavky nebo boty. Marketing na sociálních sítích a průmysl ‚kup teď, zaplať později‘ se spojily, aby bylo snazší honit se za iluzí dokonalosti pomocí čtyřech bezúročných splátek,“ komentuje výsledky průzkumu analytik Ted Rossman.

 

 

Rozdíly ve vnímání dopadů sociálních médií existují mezi generací Z (narozenou mezi lety 1996 až 2012) a mileniály (1981–1996). Oproti mladší generaci vnímají mileniálové více negativních dopadů na oblast financí než například vzhledu, jak je tomu u generace Z.

Na průzkum upozornil web magazínu Fortune, který citoval jeho autorku, Sarah Foster: „Sociální média jsou pouze výstřižkem nejlepší části života uživatelů. Každý příspěvek, obrázek nebo aktualizace ovlivňuje ty, kteří se dívají. Jsou v podstatě novým billboardem u silnice, pouze plní cíl tradiční reklamy mnohem chytřeji.“ Sarah Foster také doporučuje, abys před kliknutím na „koupit“ zvážil/a, co tě k nákupu vedlo – a jestli bys takového impulzivního rozhodnutí nemusel/a nakonec litovat.

Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Zdroj: bankrate.com, fortune.comNáhledový obrázek: Pixabay/konkarampelas/volně k užití
NAHORU
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější články
Nyní
24 hod
7 dní
30 dní
Více z tématu news
více článků
Sponzorované články
více článků
Další news více news
Mohlo by tě zajímat
Přejít na úvodní stránku
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.
Zavřít