Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Neděle 25. 9. 2022 svátek má Zlata, Zlatuše

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
News

Vědci jsou o krok blíže k vyvinutí mužské antikoncepce ve formě pilulek, od ledna by se měla testovat na lidech

Z předběžných testů se zdá, že antikoncepce nemá žádné vedlejší účinky, a tak se očekává, že do konce roku budou zahájeny první testy pilulky na lidech.

18. srpen 2022, 15:29 Čas čtení: 0:53
Zdroj: Unsplash/We Vibe Toys
Odebírat newsletter REFRESHERu
10 nejlepších článků Refresheru, jednou za týden. Pokud tě emaily přestanou bavit, tak je kdykoli zrušíš. Zadáním emailu souhlasíš s podmínkami portálu.
News
18. srpen 2022, 15:29
Čas čtení: 0:53

18. srpen 2022, 15:29
Čas čtení: 0:53
Zdroj: Unsplash/We Vibe Toys

Vědci jsou o něco blíže vyvinutí mužské antikoncepce, která nebude na principu invazivního zákroku či bariérové ochrany. Nehormonální formu mužské antikoncepce, která během výzkumu udržovala laboratorní myši sterilní po dobu čtyř až šesti týdnů, objevili výzkumníci z Minnesotské univerzity. Informoval o tom server Gizmondo.

Vědci uvádí, že antikoncepce funguje tak, že se zaměřuje na to, jak naše tělo interaguje s vitaminem A, o němž je známo, že je nezbytný pro plodnost savců. Strava s nedostatkem vitaminu A je například spojována se sterilitou. Po dlouhém pátrání byla objevena experimentální sloučenina, která blokuje bílkovinu zodpovědnou za vazbu na formu vitaminu A (kyselinu retinovou) v našich buňkách, známou jako receptor kyseliny retinové alfa (RAR-α).

RAR-α je jedním ze tří proteinů s podobnou funkcí a naděje spočívá v tom, že jeho selektivní blokování stačí k vyvolání dlouhodobé, ale reverzibilní sterility a zároveň nezpůsobí žádné nebo jen malé vedlejší účinky.

V klinických studiích jsou již blíže k realizaci dalších potenciálních léčebných postupů pro kontrolu mužské plodnosti, i když cesta k nim byla dlouhá a obtížná. Většina těchto navrhovaných možností funguje tak, že se zaměřuje na testosteron, což by mohlo přinést nežádoucí vedlejší účinky, jako jsou vyšší hladina cholesterolu nebo nižší sexuální apetit.

Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Zdroj: gizmodo.comNáhledový obrázek: Unsplash/We Vibe Toys
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail