Na novou Disney pohádku se lidé do kina nehrnou. Podle ohlasů jde navíc spíš o produkt než o emotivní zážitek.
Nová pohádka studia Disney Přání vstoupí do českých kin už 30. listopadu. Zároveň má oslavit 100. výročí založení společnosti. Přesto se ale zdá, že o ní nikdo neví a oslavy významného milníku se v sálech spíš ztratí.
Ve filmu se setkáš s mladou dívkou jménem Asha, která má tak mocné přání, že ho vesmír vyslyší. S pomocí kouzelné Hvězdy ale musí čelit králi Magnificovi, který ohrožuje její přátele a blízké. Přání ti má ukázat sílu odvážných lidí, magii vesmíru a jako by se snažilo obnovit víru v zázraky, které jsou se světem Walta Disneyho neoddělitelně spjaté.
Zatím to ale nevypadá, že nějaký zázrak potkal film jako takový. První reakce jej popisují jako zoufalou snahu spojit tradici studia s moderním zpracováním a spíš než o pohádku má jít o „krizi identity disneyovského korporátu“. Tomatometer na serveru Rotten Tomatoes, který snímkům uděluje hodnocení na základě průměrných bodů od publika i recenzí, naměřil Přání jen 50 %.
Daleko za Ledovým královstvím
Ani tržby za první víkend pro film příliš nemluví. Přání utržilo jen 19,5 milionu dolarů a za následujících pět dní tržby vzrostly na 35 milionů, přestože se očekávalo, že film přinese 35 milionů za víkend a později 40–50 milionů. Ve srovnání například s Ledovým královstvím II a jeho 123,7 milionu dolarů zůstává Přání o poznání pozadu.
Server Deadline jako hlavní důvody uvádí, že si lidé vlastně nebyli jisti, zda jít na film s nezajímavými vedlejšími postavami (Hvězda nebo mluvící koza), a z traileru navíc není příliš jasné, co ve filmu uvidí. Problém může být v tom, že snímek od začátku působil spíš jako produkt k oslavě narozenin společnosti než jako povedená pohádka.
Animované filmy navíc mohou prožívat rozsáhlejší krizi. Publikum totiž často očekává, že se na pohádku bude moci podívat z domova na některé ze streamovacích platforem, a do kina se moc lidí nehrne.