Jestli tě láká rozjet si vlastní business, ale nevíš v čem, tady je pár tipů.
Úspěch v podnikání se nedá dopředu garantovat. Přesto existují obory, které mají pro začínající podnikatele větší potenciál než jiné. Prošli jsme přibližně desítku webů zaměřených na business a finance, abychom vybrali podnikatelské nápady, které nevyžadují velký počáteční kapitál a mají potenciál uspět i v českém prostředí. Jedná se o malé podniky, takže se nejspíš hned nestaneš milionářem, ale budeš mít šanci na dobrý start.
1. Food truck
Provozovat food truck je mnohem snazší než provozovat restauraci. Místo pronájmu celé budovy stačí pořídit přívěs nebo gastrovozík a na prodej potřebuješ maximálně jednoho pomocníka. Ve food trucku se také připravuje jen pár úzce zaměřených jídel – například burgery, palačinky nebo sendviče, proto jsou i náklady na provoz nižší. Stále musíš počítat s investicí v řádech spíše stovek tisíc korun. Ale jestli sníš o tom, že si otevřeš restauraci, a nemáš dostatek peněz, tohle by mohla být ideální varianta, návratnost je rychlejší než u klasických kamenných podniků.
2. Prodej věcí na internetu
Nákup a prodej přes internet patří k trvale nejziskovějším formám podnikání. Jedním z důvodů je to, že nevyžaduje režijní náklady na chod kamenné prodejny. Na internetu je zároveň jednoduché dostat se k široké škále zákazníků a zacílit na tu správnou skupinu.
Nějakou práci samozřejmě vyžaduje založení a provoz e-shopu. To si však můžeš hodně zjednodušit tím, že si necháš vytvořit e-shop na klíč. Na Shoptet.cz najdeš výběr šablon různých stylů, z nichž si zvolíš tu, která se bude nejvíce hodit ke tvému sortimentu. Samozřejmě si ji můžeš stylově i barevně doladit podle svého. Kromě toho ti Shoptet poskytne veškerou další podporu, kterou jako provozovatel e-shopu potřebuješ – zajistí hosting, skladové hospodářství, propojení s platební bránou, umožní napojení na analytické, marketingové a další nástroje, které ti ušetří čas i práci. Přes Shoptet fungují třeba weby jako doller.cz, loono.cz nebo 3v1trivjednom.cz.
V případě, že ještě nemáš rozmyšleno, co konkrétního na svém e-shopu prodávat, máme tip. Mělo by se dařit například prodejcům dětského zboží, pomůcek pro těhotné a svatebního zboží.
3. Úklidová služba
Patříš k lidem, kteří neusnou, když mají nakřivo pootočený květináč nebo smítko na kuchyňské lince? Svoji lásku k čistotě a uklízení můžeš dobře zpeněžit. Podle průzkumů trh s nabídkou úklidových služeb neustále roste. Lidé mají stále více práce, vedlejších projektů, a tak i méně času na aktivity, jako je uklízení. Začít můžeš tím, že budeš nabízet svoje služby domácnostem, případně firmám na úklid kanceláří. Až budeš mít více klientů, přibereš si pomocníky, které budeš posílat na různé zakázky, a třeba se ti to ještě slušně rozjede.
4. Osobní trenér nebo výživový poradce
Lidé stále více utrácí za své zdraví, což je samo o sobě skvělá zpráva. Zároveň ale také signál pro všechny milovníky cvičení a zdravého jídla, kteří by se rádi živili jako osobní trenéři či výživoví poradci. Jejich služby jsou totiž velmi žádané. Musíme ale zdůraznit, že abys mohl*a takové služby nabízet, potřebuješ mít za sebou vzdělání a zkušenosti. Takže jestli ti zatím schází, je nejvyšší čas na tom začít pracovat, ať můžeš co nejdříve vydělávat ve svém vysněném oboru.
5. Online kurzy
Každý člověk je v něčem dobrý. A ze své silné stránky můžeš vlastně udělat docela dobrý business plán. Jde ti matika, jazyky, rozumíš grafice, programování nebo třeba marketingu? Máš jakékoliv další skills, kde vynikáš? Udělej kvalitní online kurz, který můžeš prodávat na svých webovkách. Vzdělávání je pro většinu lidí nezbytnou součástí životů. Abychom se mohli kariérně posouvat, potřebujeme se neustále učit nové věci. Když se ti podaří udělat opravdu kvalitní edukativní obsah, který lidem něco předá, máš vyhráno.
6. Prodej zákusků
Jestli tohle čteš ve škole nebo v práci, možná už se těšíš, až si dáš pauzu a vychutnáš si kávičku s nějakou drobnou sladkostí. Takových je nás rozhodně víc. Takže pokud pečeš a pečeš dobře (dostáváš za svoje výtvory pochvaly), i tobě by se mohlo rozjet celkem slibné podnikání. Pro začátek můžeš upečené sladkosti nafotit a vystavit na sociálních sítích. Když o ně bude zájem, zřídíš si na Shoptetu vlastní webovky, kde si budou lidé objednávat zákusky. A kdo ví, třeba tě pak osloví i tvoje oblíbená kavárna nebo cukrárna.