Trio proslulých hybridních hypersportů je u našich sousedů po přírůstku za přibližně 35 170 000 Kč kompletní.
Nejen v domácích car spotterských kuloárech se už nějaký ten pátek šeptalo o tom, že na Slovensku by se dříve či později mělo objevit LaFerrari, tedy jeden z trojice momentálně nejslavnějších hypersportů (LaFerrari, P1, 918 Spyder) a nejúchvatnějších automobilů současnosti. V těchto dnech tyto spekulace nabívají reálných kontur, no a my vám tedy, jak je tomu vždy při obdobných příležitostech zvykem, prostřednictvím našeho projektu Exkluzívne automobily zo slovenských a českých ciest představujeme první a dovolíme si tvrdit na dlouhou dobu jediné Ferrari LaFerrari svého druhu u nás ! Tedy, abychom byli přesní, věci se mají následovně.
V uplynulých hodinách se na několika předních webech s daným obsahem, i díky našemu maďarskému fanouškovi, objevily záběry z Maďarska, konkrétně před showroomem Ferrari v Budapešti, kde mělo dojít k předání jednoho ze 499 vyrobených kusů onoho LaFerrari, které i podle našich informací putuje k našim sousedům, konkrétně na východní Slovensko. Jde tak o zmíněný a několika fanoušky očekávaný exemplář, který by se měl zdržovat v okrese Sobrance, respektive Michalovce, nakolik tam se daný Slovák majitel žijící u nás zdržuje, jinými slovy, je jen otázkou času, kdy na jednu z daných lokalit bude odkazovat i evidenční číslo vozidla, jak tomu je i v případě ostatních, přibližně pěti majitelů exemplářů Ferrari. Zatím je špičkový hypersport "ověšený" jen dočasnými značkami. Bližší informace o šťastlivci, původu jeho financí či značkách nechme bulvárním médiím, my si pojďme povědět o tom, o jak mimořádnou exkluzivitku se jedná, ostatně, nadále platí, že naším cílem je informovat o vozidlech, ne jejich majitelích.
Přes rok po příchodu prvního (a zatím stále jediného) LaFerrari do Česka, se tak pýchou Ferrari chlubí už i Slovensko, což znamená, že trio proslulých hybridních hypersportů je i u nás tím pádem kompletní (i když McLaren P1 má se Slovenskem společnou víceméně jen značku), což by možná většina z nás neřekla. Po hned několika domácích 918kách a jedné P1ce, která nás vcelku často reprezentuje díky značkám v zahraničí, poznáváme i třetího mohykána, který má z nich snad největší kredit, za což může zejména skutečnost, že cenové relace se pohybují na částce kolem 35 miliónu Kč, čímž ztvárňuje nejdražší sériové Ferrari v historii a ve výsledku je podstatně dražší, než zbylí rivalové a zároveň, Ferrari jejich vlajkovou loď neprodá jen tak komukoliv, nakolik má nejpřísnější podmínky. To, že už loni se o příchodu LaFerrari na Slovensko spekulovalo potvrzuje i fakt, že všechna vozidla limitované edice byly již před samotnou výrobou vyprodána, čímž se jednotlivé kousky staly ještě podstatně raritnější a zároveň se předem jakžtakž vědělo, kde se mohou postupem času objevit.
I tento exemplář je ověšený plaketami s číslem 1/499, což vybízí k tomu, že jde o první exemplář ze série. Ani v tomto případě tomu tak ale není, neboť jak víme, u všech počtem omezených "limitek" Ferrari takovou plaketu vkládá do všech kusů, čímž dané exempláře působí ještě exkluzivnějším dojmem a v neposlední řadě tak automobilka uklidňuje vášnivé fanoušků, aby se mezi sebou doslova nepřetahovali o to, kdo si svůj exemplář objednal dříve a tedy kolikátý v pořadí daný zákazník byl. Jednotlivé kousky z edice se však od sebe odlišují kromě barevného provedení i volantem, který na spodní části obsahuje jméno majitele. První slovenské LaFerrari je však oháknuté do klasického červeného kabátu, čímž se od většiny kousků tohoto druhu nijak speciálně neliší, v porovnání s českým LaFerrari však nedisponuje žlutými, ale červenými třmeny brzdové soustavy.
Ta přitom hraje důležitou roli, protože zkrotit takovou specialitku není sranda. Pod jejím zadním proskleným krytem totiž trůní obrovský dvanáctiválec o objemu 6,262 litru a s výkonem 588 kW / 800 koní. V duchu současných trendů mu však ještě dopomáhá elektromotor s výkonem 163 koní, čímž se celkový výkon soustavy posouvá až na hodnotu 708 kW / 963 koní. O jejich přenos výhradně na zadní nápravu se stará 7stupňová převodovka. LaFerrari vystřelí na stovku již za necelé 3 sekundy, 200 km/h se při správně zvoleném režimu objeví na tachometru již za 5 sekund a zatímco napočítáte do 15, tento kůň z Maranella překoná 300 km/h. Maximální rychlost je elektronicky omezena na úroveň 350 km/h.
Na závěr nám nezbývá, než popřát majiteli hodně šťastných kilometrů a nám obyčejným smrtelníkům doufat, že tento skvost se nám poštěstí vidět na vlastní oči. Pokud se to někomu z nás či vás podaří, určitě se s vámi zbývajícími podělíme o fotografie na naší stránce. Apropo, ještě předtím, než se Češi nezapřou a zaplaví komentáře slovy o tom, na co je někomu auto tohoto druhu v našich končinách, a hlavně na našich silnicích, vězte, že v předních evropských lokalitách přeplněných takovými exkluzivitkami, dané vozy netrpí o nic méně, stačí je jen navštívit a přesvědčit se o tom. Zejména, pokud jsou vyspělé metropole poseté kostkového dlažbou a vysokými obrubníky v úzkých uličkách, kde se takové vozy zdržují a trpí podstatně více. Kromě toho, když má někdo peníze a vášeň v autech, koupí si je i v Somálsku, navíc nelze zapomínat, že nejde o klasické daily car.