Kdo z vás by si přivydělával udavačstvím?
Všichni řidiči ten pocit znají. Hledáte poslední místo na parkovišti před obchodním domem, konečně jej najdete a pak už následuje jen smršť sprostých slov, protože auto vedle stojí přes dvě parkovací místa a vy se tak na to své nevlezete. To ale společnost CPM UK Car Park Management, která stojí za správou většiny parkovišť fast food řetěžce McDonald's či marketu Tesca, vskutku změnila. Když se vám totiž něco takového stane, stačí vzít mobil, vyfotit místo činu včetně SPZ špatně zaparkovaného auta a čekat na odezvu. Pokud auto správci parkoviště opravdu díky vaší fotce najdou, pokutují ho a k vám putuje 10 liber (~300 Kč).
Stačí se pouze registrovat, nainstalovat potřebná doplňující data a pak poslat fotku špatně zaparkovaného auta. Aplikace je dostupná jak na Google Play, tak i na App Store, avšak zatím funguje pouze ve Spojeném království. To se ale časem může změnit a i ty bys tak měl možnost někoho udat za tři sta korun. Samozřejmě aplikace vzbuzuje řadu nepokojů, protože zůstává otázkou, zda je tato cesta udávání etická a na místě. Ať už je, či ne, parkování přes dvě místa etičností také zrovna neoplývá.