Čtvrtek 19. 7. 2018 svátek má Čeněk

hledej na refresheru

Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
zdroj: chetraruc / pixabay.com

Umělá inteligence porazila zkušené právníky. V zadaném úkolu excelovala s největší přesností

AI dobývá svět. A ne, nemluvíme tu jen o manuální práci.

3. listopad 2017, 10:32

AI dobývá svět. A ne, nemluvíme tu jen o manuální práci.

Představte si, že dáte inteligentnímu stroji všechny dostupné podrobnosti související s určitým soudním případem a on vám vzápětí prozradí, která ze dvou stran má nejvyšší pravděpodobnost, že daný případ vyhraje. A přestože je před námi ještě několik let náročného vývoje, díky ambicióznímu projektu partičky nadaných studentů práva z prestižní univerzity Cambridge, včetně Slováka Jozefa Maruščáka, jsme opět o krok blíže k podobně pokročilé formě umělé inteligence. Jejich AI software CaseCruncher se jako jediná neživá entita zúčastnila nevídané soutěže a nakonec i zvítězila.

 

 

Síly si porovnával s více než stovkou zkušených právníků z Londýna, a to v předvídání rozhodnutí finančního ombudsmana, zda povolí, nebo zamítne podíl z některého ze stovek případů. Všechny do jednoho se však týkaly nesprávného prodeje pojištění ochrany pohledávek, píše web BBC. Soutěžícím zpřístupnili pouze základní fakta, na jejichž základě pak poskytli 775 předpovědí.

 

Přesnost CaseCrunchera dosáhla obdivuhodných 86,6 %, zatímco přesnost živých právníků pouze 66,3%. Problém ale tkví v tom, že software musí mít jasně definovanou otázku. V opačném případě by člověka v otázce přesnosti více než jistě nepřekonal, což znamená, že si musíme počkat na schopnější umělou inteligenci, která dokáže porozumět kontextu bez ohledu na aktuální podmínky. Čili podobně jako jeden z nás.

 

Jednoho dne proto mohou podobné výdobytky digitální éry asistovat a při některých příležitostech dokonce i zastupovat odborníky na právo.

 

Vyjádři svůj názor na článek
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad Méně takových článků
Super! Více takových článků
Řekni nám, proč se ti článek nelíbí:
Děkujeme za tvůj názor!
Pomáhá nám i autorům při zkvalitňování obsahu na stránce.
Líbil se ti článek? Sdílej ho přátelům
NAHORU
Diskuse6 komentářů
Diskuse je jen pro přihlášené
6 komentářů
Seřadit komentáře podle oblíbenosti času přidání
avatar
budovi3. listopad 2017, 17:08

nakoniec AI dobyje nas.....

1 Odpovědět · Nahlásit
avatar
hivigou3. listopad 2017, 13:00

Mozno som jebnuty ale mozno to raz dopadne jak v Ja robot....

1 Odpovědět · Nahlásit
avatar
TvojaBabka3. listopad 2017, 14:42

Jedno nevylučuje druhé :D

0 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Dušan Tarda5. listopad 2017, 7:08

A ten ombudsman je taky umělá inteligence? Protože pokud je pouhým člověkem, jeho rozhodnutí může obsahovat stejně vysoké % chyby jako je odhad těch špičkových právníků, poněvadž obsahuje nevypočitatelné proměnné jako je svévolnost, rozmrzelost, nepozornost, nelogičnost, tendenčnost, korupčnost, vydíratelnost a blbost.

0 Odpovědět · Nahlásit
avatar
budovi5. listopad 2017, 16:01

tak tak, len aby nas AI neprefikla :D

0 Odpovědět · Nahlásit
avatar
AsHuR3. listopad 2017, 14:51

Možno by nebolo od veci spomenúť aj to že za vývojom programu je aj slovák :)

0 Odpovědět · Nahlásit
ZOBRAZIT DALŠÍ KOMENTÁŘE
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.