V jejich kancelářích v paláci Archa jsme si popovídali s lidmi, kteří stojí za Woltem. Od toho, jak minulý rok začínali až po objíždění nových lokací na kolech.
Wolt vznikl v roce 2014 v Helsinkách, odkud se postupně rozšířil do více než dvaceti zemí po celém světě, a to včetně Gruzie, Izraele, a právě České republiky, kde byl Wolt spuštěn 20. července 2018.
„V té době nás tady vůbec nikdo neznal, vše bylo nové, takže bylo potřeba přesvědčit podniky, že spolupráce s námi jim přinese benefity, které tu nikdo neměl a ze kterých v konečném důsledku budou prosperovat všichni: restaurace, zákazníci i kurýři,“ říká marketingový ředitel David Krátký.
V den spuštění spolupracoval Wolt s padesáti restauracemi. Toto číslo se postupně rozšiřuje a k dnešnímu dni má Wolt navázanou spolupráci s více než 200 podniky jenom v Praze.Postupně se rozrůstá nejenom do nových pražských čtvrtí (naposledy do Prahy 4) ale také do jiných měst.
Posledním přírůstkem je Brno, kde v současnosti Wolt spolupracuje s více než 60 restauracemi.
„Určitě bychom zvládli mít i více restaurací, ale stále chceme dostát závazku vůči našim zákazníkům a přinést jim opravdu kvalitní a komplexní službu. Když vidíme, že některé restaurace ještě nejsou připravené, tak to netlačíme, a i nadále chceme být trochu selektivní,“ vysvětluje David.
David připisuje velký díl úspěchu Woltu v České republice přirozenému přátelství, kterému s některými restauracemi navázali, ale také tomu, jak populární se v restauracích stala jejich aplikace. „Je opravdu vychytaná a příjemně se s ní pracuje. Navíc máme ze Skandinávie jasná čísla, která restauracím ukážou, o kolik procent se jim můžou zvednout tržby, což pro ně bylo pochopitelně zajímavé.“
Wolt ale není jenom o zisku. Společnost si zakládá na svém etickém a ekologickém základu. Ve městech se snaží vytvářet lokální sítě, které mění vztahy mezi zákazníky a zaměstnanci. Podle Woltu by v konečném důsledku měli profitovat ze služby všichni, nikoliv jenom jedna strana.
Služba tak připomíná trojúhelník, kde jsou na jedné straně spokojení zákazníci, kterým služba přináší pohodlí a kvalitní zážitek z jídla, kurýři, kteří potřebují jenom kolo a mohou si vydělat velmi slušné peníze, a restaurace, které se třeba chtějí dostat k trochu jiné klientele, než jakou mají ve svých kamenných podnicích.
Služba usnadňuje život například maminkám nebo tatínkům na mateřských dovolených, kteří se naplno věnují starání se o děti a pochopitelně také zaměstnaným lidem v moderních zaměstnáních, kteří často nestíhají nebo nemají chuť chodit jíst ven.
„Aplikace řeší reálné problémy. Když ležím ve Stromovce na pikniku a okolo zrovna není restaurace, která by se mi líbila, tak stačí vytáhnout telefon a do půl hodiny přijede kurýr s jídlem,“ říká David.
Wolt nabízí dostupné jídlo pro všechny cenové skupiny od meníčka za 120 korun po téměř fine dining zážitek z Dish či Casa de Carli, kde vaří Matteo de Carli, který v restauraci Cipriani v New Yorku vařil například pro Rihannu.
Velkou podstatou Woltu jsou jejich kurýři. V Praze a v Brně si mohou lidé začít všímat kurýrech na kolech s čepicemi Wolt, kteří jsou pro společnost velmi důležití. Velká většina kurýrů jezdí z ekologických zásad firmy většinu roku právě na kolech.
„Všichni tady jsme si to byli zkusit a klobouk dolů. Praha je pro tohle trochu komplikovaná, ale je to zvládnutelné,“ říká David. Doplňuje ho jeho kolega Ondra, který se stará o nábor cyklistů. „Když se otevře nová oblast, tak prostě sednu na kolo a všechno to skrz naskrz s kurýry projíždím. Tohle musí být, abychom byli připravení na cokoliv, co může kurýry na cestě čekat.“
Plány do budoucna má Wolt jasné. Stále chtějí dostat Wolt k co nejvíce lidem a představit jim službu, které věří. „Ještě nás čeká dlouhá cesta, než budeme velké jméno jako Karel Gott,“ směje se David. Ačkoliv by se Wolt rád postupem času rozšiřoval do dalších měst, tak současnou prioritou číslo jedna je práce na tom, aby zákazníci v Praze a Brně dostávali stále komplexnější službu, která jim ulehčí jejich životy.