Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Pondělí 1. 6. 2020 svátek má Laura

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Filmy a Seriály - Tržby – Box Office
0
Dominik Vetrák
11. květen 2020, 14:37
Čas čtení: 10:09
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Kolik ve skutečnosti vydělávají hollywoodské filmy? Toto je 10 nejziskovějších filmů roku 2019

Hollywoodské účetnictví je začarované.

Dominik Vetrák
11. květen 2020, 14:37
Čas čtení: 10:09
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Server Deadline sestavil žebříček 25 nejziskovějších filmů minulého roku. Údaje získávají ze zákulisí Hollywoodu a jiných ověřených zdrojů, které reálně vidí do účetních knih a znají skutečné náklady, tržby a zisky hollywoodských blockbusterů.

 

 

Kinotržby totiž neznačí, kolik studio na filmu vydělalo. Nejsou v nich započítány náklady na propagaci či distribuci filmů po celém světě, častokrát nejsou započítány ani bonusy pro tvůrce a herce. Jinými slovy, u blockbusterů si k rozpočtu pro film musíš připočítat desítky až stovky milionů dolarů a až potom dostaneš reálné náklady. Nemluvě o tom, že studiím nejde ani plná částka z prodeje vstupenek.

 

Z mezinárodních trhů získávají z tržeb za vstupenky v průměru 39 %, z Číny dostávají 25 %, ale z kin v Kanadě a USA získávají minimálně 51 %, i když některá studia si u vybraných filmů říkají větší podíl. To platí zejména pro Disney.

 

Všechny dohody jsou však jiné a neplatí žádná univerzální pravidla a čísla. V některých případech se stává i to, že během prvních týdnů promítání jde většinový podíl z prodeje vstupenek studiím. Čím déle se film v kinech hraje, tím větší podíl získává právě majitel kina. Zatímco v premiérový víkend jde například 65 % studiu a 35 % kinu, o dva měsíce později to je již přesně naopak. Proto jsou opening weekends (premiérové víkendy) pro studia nejdůležitější.

 

 

 

Artové filmy, nezávislé filmy a filmy od malých studií vydělávají pro distributory méně než velké blockbustery. Většinový podíl z prodeje vstupenek v tomto případě dostává provozovatel kina.

 

10 najziskovejších filmov roka 2019. Filmy v skutočnosti stoja oveľa viac a zarábajú oveľa menej, než si myslíš
Zdroj: Universal

 

Na stránkách Deadline se můžeš podívat na úspěšnost každého filmu z žebříčku TOP 25 nejziskovějších počinů minulého roku. U více filmů v TOP 25 si můžeš všimnout, že jejich distribuce a reklama vyšly studia na více peněz než jejich výroba.

 

Příkladem je válečné 1917, které režisér Sam Mendes a kameraman Roger Deakins natočili za 100 milionů dolarů, ale reklama a distribuce stály dalších 115 milionů dolarů, nemluvě o dalších jiných nákladech v hodnotě 75 milionů dolarů

 

Zajímavý je i případ Glass od režiséra M. Night Shyamalana. Ten natočil snímek za 20 milionů dolarů, ale jeho propagace vyšla Universal a Disney na dalších 80 milionů dolarů.

 

Pořadí Název filmu Kinotržby v dolarech Čistý zisk v dolarech Studio
25.  Hustlers 157 milionů 47 milionů STX
24.  Little Women 206 milionů 56 milionů Sony
23. Annabelle Comes Home 231 milionů 64 milionů New Line Cinema
22. Glass 247 milionů 68 milionů Universal,
Blumhouse, Disney
21. Shazam! 336 milionů 74 milionů Warner Bros.
20. The Addams Family 203 milionů 76 milionů MGM
19. 1917 375 milionů 77 milionů Universal
18.  Knives Out 312 milionů 82 milionů Lionsgate/MRC
17.  Hobbs and Shaw 759 milionů 84 milionů Universal
16. Downton Abbey 194 milionů 88 milionů Focus Features
15. John Wick 3 326 milionů 89 milionů Lionsgate
14.  The Secret Life of Pets 2 430 milionů 118 milionů Universal/Illumination
13.  Us 255 milionů 119 milionů Universal
12.  How To Train Your Dragon 3 521 milionů 130 milionů Universal, DreamWorks Animation
11. It: Chapter Two 473 milionů 169 milionů New Line Cinema

 

10. Jumanji: The Next Level (Sony) 

Jumanji je pro Sony zlatým dolem a jejich nejúspěšnější sérií současnosti, protože práva na Spider-Mana si dělí s Marvelem a Disney. Pro Sony šlo o největší prosincovou premiéru. Třetí díl vydělal méně než ten předešlý, ale i tak šlo o projekt, z něhož každý profitoval. 

 

Snímek se v kinech držel dlouho. Více než 1 000 kin hrálo Jumanji celých 13 týdnů, dokud je nezavřel koronavirus. Pro srovnání, takové Star Wars: The Rise of the Skywalker sice vydělalo více, ale hráli ho 8 týdnů.

 

Jde o takzvaný „frontload effect“, kdy nejvíce diváků uvidí film v období premiéry. Na animáky a rodinné filmy, jako Jumanji, ale chodí lidé i několik měsíců po premiéře. Jumanji 3 vydělalo v kinech o něco méně než dvojka (796,6 milionu dolarů versus 962,1 milionu dolarů). Na základě tohoto byly i nižší bonusy pro herce ze zisku.

 

10 najziskovejších filmov roka 2019. Filmy v skutočnosti stoja oveľa viac a zarábajú oveľa menej, než si myslíš
Zdroj: Sony

Z kinotržeb v hodnotě 796 milionů dolarů dostalo Sony 355 milionů dolarů. K tomu si připočetlo dalších 323 milionů z prodeje fyzických a digitálních nosičů, jakož i televizních práv, od čehož je třeba odečíst celkové náklady ve výši 422 milionů dolarů. Ve studiu neváhali a rovnou začali pracovat na dalším díle. Kompletní tabulku se všemi údaji o tržbách a nákladech najdeš zde.

 

Článek můžeš dočíst jen s aktivním REFRESHER+
VYZKOUŠET BEZPLATNĚ
Kdykoli ho jednoduše zrušíš
Upozorníme tě 2 dny před první platbou
První týden 0 Kč, potom 99.00 Kč měsíčně

Co se dozvíš po odemknutí?

  • Které filmy byly za loňský rok nejziskovější
  • Jak funguje hollywoodské účetnictví
  • Jak je možné, že Avengers: Endgame vydělalo v kinech téměř 3 miliardy, ale čistý zisk činil „jen“ 900 milionů dolarů
  • Jaký zisk přinesl studiu Warner Bros film Joker, který původně odmítalo natočit
  • Kolik studia utrácí za propagaci filmů
  • Jaké jsou skutečné náklady filmů, jaké jsou skryté poplatky, kolik vydělávají herci a podobně

Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Ohodnoť článek
3
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Nejčtenější
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.