
5 filmů, které v roce 2019 vznikly za pár babek, ale studiím vydělaly desítky milionů
Stály málo peněz, ale vydělaly velký balík.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
Po 5 největších kasovních propadácích roku 2019 se podíváme na 5 nejúspěšnějších malých filmů. Neměly vysoké rozpočty a ani stomilionové reklamní kampaně, ale i tak se jim podařilo vydělat desítky milionů dolarů. Žebříček těch nejziskovějších drobných filmů dal dohromady Deadline.
5. The Good Boys
Přesně takto vypadá komedie o mladých chlapcích, když na ni producentsky dohlíží Seth Rogen. Snímek byl úspěšný po celém světě a celosvětově vydělal v kinech 100 milionů dolarů. Studiu Universal/Point Grey se z toho vrátilo 52 milionů a dalších 80 přišlo z prodeje fyzických a digitálních nosičů či vysílacích práv. Z celkových tržeb 132 milionů si odečtěme 93milionové náklady a vyjde nám čistý zisk 39 milionů dolarů.
Tento článek dočteš bezplatně, ale s předplatným REFRESHER+ získáš přístup k více než 1638 zamknutým článkům a dostaneš další benefity.
VÍCE O PŘEDPLATNÉM
4. Yesterday
Komedie od režiséra Dannyho Boylea vypráví o muži, který si jako jediný pamatuje Beatles a jejich hity, které si následně začne přivlastňovat. Celý film je totiž o tom, že se hlavní představitel jednoho dne probudí do světa, kde skupina Beatles nikdy neexistovala. Jde o další film, při kterém byla reklamní kampaň několikanásobně dražší než samotné natočení filmu. Snímek celkově vydělal 163 milionů, od čehož si studia Universal a Working Title odečtetla 118milionové náklady a vyšel jim čistý zisk v hodnotě 45 milionů dolarů.
3. The Curse of La Llorona
Béčkové/céčkové horory pro teenagery budou vždy úspěšné. Natočí se za pár milionů, do reklamy se vrazí pár desítek milionů a úspěch je na světě. La Llorona se natočila za 9 milionů, reklama stála 55 a nakonec se celkově vydělalo 129 milionů dolarů. Náklady se vyšplhaly na 83 milionů dolarů a čistý zisk tak pro studia New Line a Atomic činil 45 milionů dolarů.
2. Parazit
Oscarový vítěz, geniální film a celkově mistrovské dílo po každé filmařské stránce. Úspěch Parazita po celém světě nás nesmírně těší. Snímek slavil velký úspěch v kinech a celkově vydělal 116 milionů dolarů. Celkové náklady činily necelých 70 milionů dolarů (jde o pravděpodobně nejlevnější film z nejúspěšnějších/nejlepších filmů roku 2019) a čistý zisk činil 46,2 milionu dolarů.
1. Escape Room
Další z řady béčkových hororů. Escape Room natočilo studio Sony za 9 milionů a propagovalo ho za 55 milionů (identická čísla jako u La Llorone). Snímek nakonec vydělal 135 milionů dolarů. Celkové náklady činily 89 milionů, a tak horor v čistém vydělal 46,6 milionu dolarů. Není divu, že už tento rok uvidíme pokračování. Kompletní data najdeš na této stránce.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.


