Flexdog je internetový katalog, který spojuje milovníky tenisek se zajímavými obchody.
Na internetu existuje bezpočet obchodů, ve kterých si můžeš vybrat, jaké boty budeš následující měsíc, sezónu nebo dalších několik let nosit. Když si ale představíš všechny ty otevřené záložky a noci, které probdíš scrollováním, abys našel ty nejlepší boty za co nejpříjemnější cenu, kolikrát znechuceně odkládáš mobil a končíš bez tenisek.
Podobné problémy řeší lidi z FlexDogu, start-upu, do kterého později investoval úspěšný Footshop a kurátorského katalogu tenisek, a tak v lednu tohoto roku přišli se službou, která ušetří čas a pomůže najít přesně takové boty, které budeš chtít. FlexDog teď tvoří platformu, která propojuje lidi, kteří se bez tenisek neobejdou.
„Pracujeme s nabídkou mnoha partnerů, což je naše nejsilnější stránka. Nikdo jiný nemá 1 900 modelů jenom od Nike a víc než 10 000 modelů napříč značkami. Snažíme se ušetřit lidem čas, protože když si člověk vyhledá třeba Air Maxy, hned vidí, kde je koupit, aniž by musel mít otevřených pět e-shopů naráz. Zároveň si nakliká, že stojí jen o bílé a pánské boty, než najde to, co přesně hledá,“ řekl Refresheru Daniel Klíma, který má ve firmě na starosti marketing a výběr tenisek, které se na FlexDogu zobrazují.
Právě pohodlí a ušetření času je podle Dana naprosto klíčové. Člověk, který si chce „prostě jen koupit tenisky“ kolikrát stráví vyhledáváním ohromné množství času a může se stát, že někdy nedohledá přesně to, co potřebuje. Aby se udržel v obraze, musel by se botám věnovat „na plný úvazek“, což je za běžného lidského provozu takřka nemožné. Naopak nadšenci zde, říká Dan, ocení výběr 10 000 různých modelů. Mohou tedy na jednom místě objevovat, porovnávat a hledat, co si koupí.
„Hlavní pointa je v tom, aby si člověk udržel přehled v nabídce tenisek a nemusel by odebírat desítky newsletterů a sledovat všechny obchody na Instagramu. Velké značky navíc rozdělují, kam své nejlepší tenisky pošlou. Člověk pak nemusí hledat konkrétní modely po obchodech, ale hned ví, kde je pořídit za nejlepší cenu,“ říká Dan.
Podle něj ale cílem firmy není obsáhnout co nejvíce tenisek. FlexDog je totiž primárně pro nadšence, kteří si jen tak něco neobují.
„Snažíme se umístit to nejlepší na jedno místo. I přesto, že se zdá, že 10 000 je velké množství, ale my nechceme mít ty nejlevnější modely. Hledáme tedy jen kvalitní a zajímavé boty. Pointa FlexDog je dostat na jedno místo co největší nabídku co nejlepších tenisek,“ popisuje Daniel.
Samotná platforma však tenisky přímo neprodává. K tomu vyhledává kvalitní partnery (mezi něž patří třeba právě Footshop, The Streets, SneakerStudio, Queens či Answear), u kterých hledí primárně na kvalitní sortiment a na 100% dotaženou úroveň služeb.
„U partnerů nám záleží na tom, aby měli zajímavý sortiment a pokud možno i dobrý příběh a servis. To snadno poznáme, když se podíváme na to, co prodává. Nemusí zároveň mít největší nabídku, ale musí být atraktivní. Třeba obchod Popname rozhodně nemá nejvíce tenisek v naší nabídce, ale má skvělé modely od Nike SB,“ přibližuje Dan. Podle něj spojení partnerům přinese novou klientelu, kterou by vlastními silami někdy nemuseli získat, například kvůli omezeným zdrojům na expanzi.
Tenisky prochází náročným výběrovým řízením
Ani dobrý příběh ale neznamená, že se do katalogu dostane každá teniska v obchodu, který s FlexDogem spolupracuje. Parametry každé boty poctivě zváží pracovníci obchodu podle informací, které do katalogu partneři naposílají. Následně pak rozhodnou, jestli je bota dostatečně zajímavá a jestli ji zařadí do nabídky.
„Výběr je subjektivní, vybíráme tenisky, které se líbí nám samotným, jsou obecně oblíbené, mají dobrou cenu nebo zajímavé zpracování. Například u Converse se může zdát, že jsou všechny tenisky stejné, ale třeba ty s označením Chuck 70, mají oproti ostatním kvalitnější podrážku i zpracování. A přesně takové tenisky na FlexDogu chcem.,“ popisuje proces Dan.
„Nejtěžší bylo vybrat tenisky, když jsme katalog spouštěl., Nad tím jsme pár nocí strávili. Najednou před námi byla kompletní nabídka tenisek několika obchodů naráz. Všechny tenisky jsme prošli. Teď už je to jednodušší, doplňují se jen ty nové, jak se postupně dostávají do prodeje,“ pokračuje.
Když jsou v retailu boty vyprodané, nevěš hlavu
Jsou to právě tyto atraktivní modely, které pak lidé marně shání po celé rozsáhlé internetové síti jen proto, aby je vlastnili. Jim pomáhá bezpočet resellerů, kteří tenisky přeprodávají, i když je jejich výběr často zúžený.
„Začali pracovat s resell obchody, kteří nabízí třeba jen dvě tři čísla jednoho modelu, ale zároveň nabízí tenisky, které se třeba nikde jinde nedají sehnat. Resell a retail vypadají jako dva světy, ale je to jen jeden svět lidí, co chtějí prodávat a kupovat dobré tenisky,“ popisuje svět přeprodávaných tenisek Daniel.
V současnosti má FlexDog na kontě spolupráci se 30 partnery, s nimiž spolupracuje v rámci své české, slovenské a anglické verzi služby. V budoucnu by ale rád pokryl evropský trh a propojil by zajímavé obchodníky se zajímavými zákazníky napříč hranicemi zemí.
„V současnosti máme českou, slovenskou a anglickou verzi a dále se chceme věnovat dalšímu rozšíření do cizích zemí, abychom nabídku co nejvíce rozšířili. Připadá nám skvělé představit české obchody v zahraničí a zahraniční u nás a celý evropský trh takhle propojit,“ říká Dan.
Už do konce roku plánuje rozšířit svůj katalog o dalších dvacet obchodů a rád by, aby se k zákazníkovi dostalo pokud možno co nejvíce modelů, které jej zajímají ještě dřív, než z pultů obchodů zmizí.
„Určitě chceme jít po tom, abychom dosáhli minimálně padesáti partnerů a ten výběr by byl fakt slušný. Zároveň pracujeme na možnosti se do FlexDogu přihlásit pod vlastním účtem, to pak rozšíří zákazníkům možnosti toho, jak si web přizpůsobit a hledání nových tenisek ještě zjednodušit“.