Anna Tran představila kolekci bươm bướm.
V sobotu večer jsme dostali možnost zažít historicky první módní přehlídku české návrhářky Anny Tran, která se odehrála v prostorách kostela Husova sboru v pražských Dejvicích.
Kostel jako místo rituálu a tajemství
„Vizi uspořádat přehlídku v kostele jsem měla už dlouho. Je to místo rituálu, tajemství a manifestace. A přesně to všechno jsem si přála, aby naše první přehlídka nesla. Když Anička přišla s tím, že kolekce bude o proměnách ženy, vše do sebe zapadlo a vytvořilo jeden ucelený celek,“ říká pro Refresher Paulina z týmu Anna Tran.
Prostor byl zahalen do jemného dýmu a zalitý červeným světlem, které postupně odhalovalo detaily secesního interiéru. Návštěvníci a návštěvnice usedali do lavic, kde později sledovali příběh o přeměně.
Na mole před oltářem stáli modelové a modelky zády k publiku. Až když se rozezněla éterická hudba a zazněl hudební doprovod zpěvačky Terry a skladatele Thea Alexandera, pomalu se otočily a začala první autorská přehlídka Anny Tran s názvem bươm bướm, což v překladu z vietnamštiny znamená „motýl“.
Zážitek, příběh a emoce
„Celou přehlídku jsme chtěli pojmout jako něco víc než jen módní show, aby to byl zážitek, příběh a emoce. Proto nám dávalo smysl propojit hru na varhany Thea Alexandra se zpěvem Terry, se kterou už delší dobu spolupracujeme. Jde o autentickou spolupráci, která přesahuje veškeré PR a marketingové strategie,“ doplňuje.
Z přehlídky jsme měli dojem performativní show, která nesla v sobě dramatičnost i duchovní rozměr. Podívej se na nejlepší modely z přehlídky.
Bươm Bướm
Kolekce s podtitulem Bươm Bướm vypráví příběh proměny, nejen ženy, ale i samotné návrhářky, jejího vnitřního vývoje a posunu v tvorbě. Na modelech převládaly kontrasty černé a bílé, doplněné jemnými pastelovými tóny tyrkysové a starorůžové. Střihy byly výrazně dramatické, s nadýchanými rukávy a asymetrickými liniemi. V kombinaci s materiály a průsvitnými vrstvami působily modely křehce, ale zároveň sebevědomě.
Anna zůstala věrná své technice. Charakteristickým rysem její tvorby je technika žabičkování, známá také jako „obláčkování“.
Jde o tradiční postup, kdy se látka v určitých bodech zřasí a zúží, aby vznikla pružnost a kýžený efekt, princip známý už z renesance, kdy nebyl k dispozici úplet. Anna Tran si tuto techniku postupně osvojila a stala se jedním z hlavních prvků, jimiž formuje svou jedinečnou estetiku.
Návrhářka popsala, co prožívala
„V den přehlídky cítila klidně, ale týdny předtím jsem úplně hořela. Měla jsem momenty, kdy jsem neviděla, jak z toho ven. Musím ale říct, že mám velké štěstí na lidi, které mám vedle sebe. Je to silný tým schopných lidí, kteří do toho vložili duši. Po přehlídce jsem cítila jen velkou vděčnost. Úleva zatím nepřišla, možná přijde, až mi to celé dojde. Pořád v sobě mám trochu adrenalinu,“ popsala nám své emoce Anna Tran.
Anna Tran, absolventka ateliéru Pavla Ivančice na pražské UMPRUM, je česká návrhářka vietnamského původu, která vyrůstala na Moravě. Rozhovor s ní si můžete přečíst zde.