O jaké oblečení je z pohledu vyhledávání největší zájem a na jaké stylingové tipy se Češi a Češky nejvíce ptají?
Podle exkluzivních dat z vyhledávání Google je dominantním materiálem tohoto ročního období bezpochyby kůže, například sukně či kožené bundy. Vysoký zájem je i o hřejivé kabáty s ovčí podšívkou. To potvrzuje trend objemných a hřejivých statement kousků.
Zdaleka největším překvapením je nárůst popularity vánočních svetrů už v září. Vyhledávání tohoto konkrétního sortimentu vyskočilo letos v září o 380 procent oproti srpnu, což jasně naznačuje, že atmosféra vánočních svátků dorazila do Česka dříve, než bychom čekali.
Nejžádanější kousky
Mezi nejvíce trendy obuv letošního podzimu patří jednoznačně semišové kotníkové boty, dále sněhule, Chelsea boots, derby boty a vysoké kozačky, nejlépe až ke kolenům. V rámci svrchního oblečení lidé nejvíce žádají takzvaný shearling kabát, dále koženou bomber bundu, klasický kabát, péřovou bundu a trenčkot.
Češi a Češky se Googlu dotazují na nejrůznější tipy, jak co s čím sladit. Mezi nejčastější dotazy patří, jak nosit flanelovou košili, čelenku, loafers, vestičku, široké džíny, dlouhý šál u dlouhých šatů nebo legíny k šatům.
AI jako stylista
Nastupující generace módních nadšenců a nadšenkyň navíc čím dál více využívá AI nástroje, například Gemini, jako svého osobního stylistu pro virtuální zkoušení outfitů a kombinací. Tento trend potvrzuje i influencerka Anna Šulc, která v nové kampani od Googlu ukazuje, jak jí Gemini pomáhá při výběru podzimního šatníku.
„Nahrála jsem do ní třeba nástěnku z Pinterestu, která se mi líbila, a požádala jsem ji, aby ten outfit ukázala přímo na mně. Je to celkem dobré vodítko na to, aby si člověk vyzkoušel, co mu sluší a co ne,” prozrazuje Anna ve svém nejnovějším videu.