Profily na sociálních sítích zrušila kosmetická firma symbolicky na Black Friday.
Náhlé rozhodnutí zrušit profily na sociálních sítích oznámil výkonný ředitel firmy Mark Constantine. Lush, jehož pobočky můžeme najít i v Česku, sledovalo na Facebooku a Instagramu přes 10,6 milionu lidí. Firma má pobočky ve 48 zemích světa.
Mark Constantine pro The Guardian prozradil, že firma očekává ztrátu 10 milionů liber, což v přepočtu činí zhruba 300 milionů korun. Hlavním argumentem v souvislosti s překvapujícím rozhodnutím byla „ochrana psychického zdraví teenagerů“. Nedávná svědectví whistleblowerů z prostředí sociálních sítí upozorňovala na pochybné strategie firem. Tisíce interních dokumentů z Facebooku odhalují, že firma si byla vědoma negativního vlivu svých služeb na psychický stav jejích uživatelů.
Ředitel firmy Lush tvrdí, že sítě Instagram i Facebook jsou si vědomy toho, že zejména u mladých dívek přispívají ke snížené sebeúctě. „Velmi dobře to vědí, ale nic s tím nedělají... Nedali nám na výběr.“