Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
3. listopadu 2023 v 14:00
Čas čtení 1:50
Adéla Švehlíková

Bradavky Kim Kardashian proti klimatické krizi? Podprsenky Skims vyvolávají kontroverzi

Bradavky Kim Kardashian proti klimatické krizi? Podprsenky Skims vyvolávají kontroverzi
Zdroj: Propagační materiál/Skims
MÓDA KIM KARDASHIAN MÓDA
Uložit Uložené

„Teplota na Zemi je stále vyšší a vyšší, hladiny moří stoupají a ledovce tají. Věřím, že každý může využít své schopnosti a přispět svým dílem.“

Takto Kim Kardashian před pár dny představila svou novou podprsenku Skims, která láká na zabudované umělé bradavky. 

Skims.
Skims. Zdroj: Propagační materiál/Skims


Pointa této marketingové strategie měla spočívat v tom, že i důsledkem globálního oteplování zůstanou bradavky ztopořené a vytvoří tak za každých podmínek „dokonalou“ siluetu poprsí. Aby však nešlo pouze o povrchní estetickou záležitost, společnost daruje 10 % z prodeje podprsenky celosvětové organizaci s názvem 1 % for the Planet. Vykompenzuje si však Kim tímto gestem ironickou propagaci klimatické krize? 


Podle slovenské greeninfluencerky Natálie Pažické rozhodně ne. Ta na svém tiktokovém účtu zveřejnila reakční video na zmiňovanou kampaň, současně však komplexně hovořila o problematickém charakteru značky. 

@nataliapazicka

Ale aspoň na tie bradavky máme riešenie🥳🙈✅

♬ original sound - nataliapazicka


Hodnota společnosti Skims je v současnosti 4 miliardy dolarů. Značka začínala jako prodejce dámského shapewearu, během čtyř let své existence však rozšířila svou nabídku například o plavky nebo pánské produkty. Její prioritou bylo již od začátku oslavovat všechny typy těl a křivek, ve skutečnosti však byla několikrát obviněna z photoshopování modelek, jak zmiňuje Natálie ve videu. Jedním z příkladů je upravená fotografie modelky Tyry Banks nebo kontroverzní valentýnská kolekce nafocená na Kendall Jenner. V obou případech se jedná o nerealistický standard, jenž ze všech stran čelil kritice. 

SKIMS
Zdroj: SKIMS
 
 
 
Zobrazit příspěvek na Instagramu
 
 
 

Příspěvek sdílený Kendall (@kendalljenner)


Výjimkou nerealistického standardu nejsou ani mužská těla, na kterých Kim odprezentovala drop své pánské řady. Jedním z modelů byl dokonce i slavný brazilský fotbalista Neymar, který se, jak se dá předpokládat, pyšní vysportovanou postavou. Ostatní modelové však nedisponovali tělesnou diverzitou, pánská kampaň Skims spíš představila plejádu muskulaturních kenů. 

skims, kim kardashian, neymar, móda
Zdroj: Skims


Ale zpátky k podprsence. Ne že by se jednalo o novinku na trhu, Victoria's Secret představila asi před 15 lety Bombshell Miraculous Nipple Bra. Kim K. však svrhla internet právě kvůli odvážnému marketingu. Mnozí také ve spojitosti s podprsenkou poukazují na popírání přírody a potlačování proměnlivosti bradavek. Objevují se i názory, které mluví o sexualizaci ženského těla a dehonestaci feminismu. V neposlední řadě panují i dva protichůdné názory, kdy jeden stojí za nerespektováním žen po mastektomii, zatímco ten druhý vyzdvihuje funkční benefity po zmíněném zákroku. 

 
 
 
Zobrazit příspěvek na Instagramu
 
 
 

Příspěvek sdílený SKIMS (@skims)


Dalším ututlaným přešlapem značky Skims je greenwashing ve spojitosti s obaly. Ty nesou označení „nejsem plast“ a hovoří o své kompostovatelnosti. Greenifluencerka Natálie však poukazuje na fakt, že na zadní straně obalu nalezneme číslici 4, což značí výrobek z plastu. Mimo jiné jsou téměř všechny nabízené produkty vyrobeny z ropy.

 
 
 
Zobrazit příspěvek na Instagramu
 
 
 

Příspěvek sdílený nicole alessandra (@nicole_alessandra)


K zamyšlení je také to, že společnost nepodepsala mezinárodní smlouvu týkající se bezpečných pracovních podmínek pro zaměstnance v Bangladéši nebo to, že její partnerské fabriky nezaplatí svým pracovníkům ani minimální mzdu. 

 
 
 
Zobrazit příspěvek na Instagramu
 
 
 

Příspěvek sdílený Remake (@remakeourworld)


K žádné z výše uvedených kontroverzí se však značka dosud nevyjádřila. Uvidíme, jakým směrem se bude nadále vyvíjet.

Domů
Sdílet
Diskuse