Oranžové logo a reklamy na nejrůznější produkty, o kterých se ti ani nesnilo. Temu je superlevný hit, ale čelí několika kontroverzím. Jaká tajemství skrývá čínský gigant, kterému se podařilo předstihnout i Amazon?
Dekorace do domácnosti, pomůcky do kuchyně, roztomilí plyšáci, trendy oblečení, hračky, hygiena, obaly na elektronické cigarety i na sluchátka, všemožné technologické doplňky, vybavení na sport.
Tahle kombinace zboží sice může působit divoce, ale internetovému obchodu Temu se osvědčila. Ať dnes totiž vygoogluješ cokoliv, prakticky pokaždé se ti jako jedna z prvních variant zobrazí tento čínský e-shop.
Temu už ovládlo desítky států a stovky milionů lidí po celém světě. Jako by každý chtěl něco z Temu, protože firma dokázala spojit dva důležité faktory: nízkou cenu a absurdní rozmanitost zboží.
- Kdo Temu založil.
- Jak si Temu vydobylo úspěch globální konkurenci navzdory.
- Proč je obchod tak levný.
- Jakou zkušenost s ním mají naši čtenáři.
- Jakým kontroverzím obchod čelí a jak nám odpověděl, když jsme ho konfrontovali.
Temu nabízí prakticky vše, o čem jsi ani neměl*a tušení, že chceš nebo potřebuješ – a to za téměř bezkonkurenční cenu. Druhou stranou mince jsou však podmínky zaměstnanců tohoto čínského online obchodu i recenze zákazníků a zákaznic.
Problémy s doručením, kvalitou, velikostí či vrácením zboží na Temu řeší lidé každičký den. Na zkušenosti s tímto obchodem jsme se proto ptali i sledujících na našem Instagramu, kam nám přišlo několik zajímavých odpovědí.
Od konkurence se Temu liší v několika věcech
Internetový velkoobchod s nízkými cenami vlastní čínská společnost PDD Holdings, v jejímž čele stojí čtyřiačtyřicetiletý Colin Huang. Majetek tohoto boháče činí zhruba bilion korun, píše Forbes.
Temu je na trhu novinkou, která zvládne konkurovat velikánům, jako je eBay, Amazon, Wish, AliExpress nebo Shein, kteří mají v globálním obchodě silné jméno roky. Vize tvůrců internetového obchodu Temu však byla od začátku zaměřena na tři hlavní věci: levný přístup k nákupu, široká síť logistiky a nízká cena pro zákazníka. Jak píše Forbes, od Sheinu se odlišuje větším záběrem sortimentu, zatímco Amazon či Wish předčí nižší cenou.
Důležitá je samozřejmě reklama. Kromě toho, že Temu se dnes objevuje v reklamním prostoru téměř všech denně využívaných aplikací – od Instagramu po Google –, velké jméno si udělalo také na Super Bowlu.
Finále amerického fotbalu je jednou z nejprestižnějších a nejsledovanějších sportovních událostí ve Spojených státech amerických. Temu si za zhruba 350 milionů korun koupilo prostor na hlavní obrazovce stadionu. Lidé se tak na animace oranžového loga firmy Temu dívali déle než na Taylor Swift, píše CNN.
Začátky tohoto obchodu s pestrým sortimentem sahají do září 2022, kdy Temu spustilo e-shop ve Spojených státech. Později se přes Austrálii a Nový Zéland dostalo do Evropy, aby koncem ledna 2024 působilo už ve 49 státech včetně Česka a Slovenska.
Co se dozvíš po odemčení?
- O mysteriózních únicích peněz z účtů, které zákazníci Temu oznamují.
- Jak nám odpověděli z Temu, když jsme je konfrontovali s veřejnou kritikou.
- Jaké kritice Temu čelí.
- Jaké zkušenosti mají s Temu naši čtenáři.
- Jak na kritiku Temu zareagovalo.