Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub Refresher+ už od 0 Kč 😱
Tento článek je PR zpráva společnosti Česká spořitelna.
19. července 2024 v 8:30
Čas čtení 2:22
Sponzorovaný obsah

Gaming ve tvé bankovní apce: Bankovnictví České spořitelny tě pomocí herních prvků naučí například spořit

Gaming ve tvé bankovní apce: Bankovnictví České spořitelny tě pomocí herních prvků naučí například spořit
Zdroj: Pexels / Andrea Piacquadio
TECH FINANCE GAMING
Uložit Uložené

Gaming a bankovnictví mohou na první pohled působit jako dvě zcela odlišné oblasti. Moderní bankovnictví se nicméně začíná inspirovat principy využívanými v herním průmyslu.

Gaming se stává stále populárnější formou zábavy a už dávno není jen záležitostí geeků. Herní průmysl přitahuje různé skupiny osob, což můžeš vidět i na rostoucím počtu hráčů na všech platformách. Gaming se zkrátka stal mainstreamovou zábavou pro všechny věkové kategorie.

Denně se této aktivitě věnují desítky milionů lidí a tento počet neustále roste. Svůj podíl na tom mají i mobilní telefony, které částečně nahrazují tradiční herní platformy, jako jsou konzole a počítače. Mobilní gaming je přístupnější – dobrý mobil dneska už pořídíš za pár tisíc korun a hry jsou často zdarma. Díky tomu můžeš hrát odkudkoliv, což by bylo v začátcích gamingu úplné sci-fi.

Gaming ve tvém mobilním bankovnictví

Doba se mění a není tedy divu, že fenomén gamingu proniká i do bankovnictví. Banky se přizpůsobují současným trendům a začínají využívat prvky gamifikace. Různé principy gamifikace se dají využít třeba ke zlepšení zákaznické zkušenosti, zvýšení angažovanosti i věrnosti klientů. Banky mohou svým zákazníkům udělovat odznaky a ocenění za pravidelné spoření, používání bankovní aplikace nebo úspěšné splácení půjček. Jako klient se tak snadněji naučíš finančnímu zdraví a zároveň ti zůstane motivace spořit. Podobně jako ve hrách mohou bankovní služby využít také prvek postupu na vyšší levely. Takový systém úrovní klientům při postupu přihodí i určité výhody a bonusy.  Některé principy gamingu ve svém bankovnictví uplatňuje i Česká spořitelna, která se stala dominantním hráčem na poli digitalizace tradičních bank a mimochodem také jednou z největších technologických společností u nás.

V případě České spořitelny podporujeme finanční zdraví našich klientů i prvky gamifikace, které uplatňujeme v naší nové službě ‚Platím a spořím‘ nebo službě ‚Moneyback‘. Moneyback pomáhá klientům získávat za nákup u vybraných prodejců část peněz zpátky. Služba Platím a spořím, která Moneyback doplňuje, zas klientům pomáhá s každou platbou uspořit pár korun na spořicí účet. Klienty tyto služby založené částečně na herních mechanismech baví a současně touto cestou pomáhají svému finančnímu zdraví,“ doplňuje Martin Kobza, člen představenstva České spořitelny. Více než 1,2 milionu klientů České spořitelny, jež si Moneyback aktivovalo, ušetří ročně s jeho pomocí v průměru více než 4 000 korun a službu Platím a spořím si během zkušebního provozu aktivovalo hned 82 tisíc lidí. Nyní ji využívá již takřka dvojnásobek.

Martin Kobza, Chief Operating Officer Česká spořitelna
Martin Kobza, Chief Operating Officer Česká spořitelna Zdroj: Česká spořitelna

Zábavu, herní prvky a nové technologie ale využívá Spořka i v dalších oblastech. V rámci projektu Finanční zdraví dětem například zapojila do hry virtuální realitu. Pomocí ní banka zkoumá, jak může technologie obohatit finanční vzdělávání a přinést do této oblasti něco svěžího. Přestože je virtuální realita jen jeden z mnoha prvků, kterými se Česká spořitelna zabývá, budoucnost určitě přinese i další příležitosti.

Technologie posouvají bankovnictví dál

Technologický boom v České spořitelně však nekončí u gamifikace a VR. „Snažíme se nejen sledovat aktuální trendy, ale také aktivně integrovat do našich služeb technologie, jež mohou být pro naše klienty užitečné. Chceme posouvat hranice toho, co může moderní banka svým klientům nabídnout. Příkladem je digitální asistent Hey George, jenž už koncem tohoto roku posune zážitek, který klienti dnes z chatbotů znají, na úplně jinou úroveň,“ doplňuje Martin Kobza.

Česká spořitelna prokazuje svůj zájem o technologický pokrok vysokými investicemi, které každoročně dosahují několik miliard korun. Navíc se může pochlubit sehranými IT týmy, které zahrnují téměř 1 500 ajťáků a nadále je banka rozšiřuje. Tito odborníci zajišťují provoz aplikací a efektivní vývoj nových technologií, přičemž ale kladou velký důraz na bezpečnost klientských dat.

A jaká je práce v IT největší české banky? Přestože by se mohlo zdát, že je to stereotyp, opak je pravdou. Tahle práce je ideální pro ty, kteří se chtějí posouvat a rozvíjet, baví je technologický vývoj a trendy a chtějí, aby jejich projekty měly dosah na miliony klientů.

Domů
Sdílet
Diskuse