Příjemný čas na letní dovolené může pokazit jen pár věcí, například zážitek z restaurace, která je podle recenzí na absolutním dně. Toto jsme v podniku s názvem Nonno zažili my.
Chorvatsko je velmi oblíbenou destinací pro lidi z různých koutů světa včetně Česka. Na Jadran během letní sezóny denně směřují tisíce rekreantů s cílem užít si následující dny a pořádně si odpočinout od pracovního života.
S dovolenou jsou úzce spojeny návštěvy různých památek, podniků, barů, restaurací či jiných atrakcí. Některé opravdu stojí za to a návštěvníkům mnohdy nabízejí zážitek na celý život. Potom však existují i takové, ze kterých se staly takzvané turistické pasti.
Turistické pasti existují všude
Pasti na turisty, tedy tourist traps, fungují na velmi jednoduchém principu. V případě restaurací či gastropodniků jde především o místa, která disponují skvělou polohou a působí naoko přesvědčivě. Přitom nemusí být vůbec levná. Rekreant totiž nemá ve vedru a v daném místě moc na vybranou, kam si na drink, kávu či oběd sedne.
- Proč je Nonno tak špatně hodnocené.
- Co jsme tam zažili my.
- Proč a jak hosté odháněli další potenciální klienty.
Ve světě existuje mnoho podniků, které mají otřesné recenze a lidé odtud odcházejí znechuceni, ale daný provoz má přesto stále plno. Do této skupiny patří také restaurace Nonno ve městě Pula, která je podle recenzí a názorů lidí tím absolutně nejhorším gastronomickým podnikem v celém Chorvatsku.
Pula je administrativním a turistickým centrem Istrie, která patří k nejoblíbenějším a nejnavštěvovanějším regionům Chorvatska. Lákadly pro turisty jsou koloseum či zachovalý římský chrám věnovaný císaři Augustovi, který se nachází přímo na starém náměstí. Celá Istrie se může pyšnit „italskou“ atmosférou, protože region dříve patřil právě pod Itálii. Je to znát na architektuře, památkách i na nabídce restaurací.
Nonno je podle recenzí jako z hororu
Na náměstí, které turisté milují pro římskou architekturu, ale najdeš také nejhůře hodnocenou restauraci v celém Chorvatsku. Podnik s názvem Nonno je v rámci recenzí od zákazníků absolutním „hitem“. Na Tripadvisoru má Nonno přes 1 000 recenzí a hodnocení jen 1,5*. Pro lepší pochopení, až 955 lidí mělo v této restauraci špatnou zkušenost. O nic lépe si nestojí Nonno ani v rámci hodnocení na Googlu. Tam zanechalo hodnocení více než 1 500 lidí a rovněž drtivě převažují negativní recenze.
„Nejhorší podnik, ve kterém jsem kdy byl a to nepřeháním. Číšník byl starý kníratý podvodník od pohledu, který se choval strašně. Při objednávce vody z kohoutku mi prostě donesl lahev za 4.50 eur. Neřekl nám, že přijímají jenom cash a když jsme to při placení zjistili, začal na nás křičet. Taky nám naúčtoval 4 eura za to, že jsme si sedli pod slunečník. A jídlo vůbec nestálo za cenu, kterou jsme za něj dali,“ varuje v recenzi z června 2024 uživatel Benjamin L.
Jiná zákaznice měla podobný problém. „Měli jsme pizzu margaritu, která byla ze syrového těsta, rajčatová omáčka byla hořká a chutnala jako rajčatový protlak přímo z tuby. Caprese salát byla dvě nakrájená rajčata posypaná nějakým balíčkem strouhané mozzarelly a se dvěma listy bazalky po straně. Měli jsme taky dva nápoje a celé to stálo skoro 45 eur. Nechutné, úplný joke,“ píše Alice.
Tak si to shrňme. V samém srdci starého města funguje restaurace, která podává syrovou pizzu, nekvalitní jídlo a kde vám číšníci účtují bizarní poplatky, přičemž neváhají na hosty zvýšit hlas. O tom, zda je Nonno v Pule skutečně tím nejhorším podnikem nejen v Istrii, ale potažmo v celém Chorvatsku, jsme se rozhodli otestovat na vlastní kůži.
Příjezd na místo činu
Je začátek července a sezóna v Chorvatsku běží na plné obrátky. Den začínáme v apartmánu, který je od Puly vzdálený skoro 50 kilometrů. Letní sezóna je toho dne v Chorvatku zřejmě jen na papíře, protože venku je těsně před jedenáctou jenom 24 stupňů Celsia a je zataženo. To nám ale nevadí, nemíříme totiž na pláž, ale do města. Rovnou do restaurace, kterou stovky lidí označily za nejhorší v celém Chorvatsku.
Cestou v autě probíráme svoje očekávání. Co budeme dělat, bude-li na nás číšník křičet? A neriskujeme konzumací nekvalitního jídla zažívací obtíže?
Zaparkujeme přibližně 20 minut chůze od podniku našeho výběru. Míjíme koloseum a připojíme se k mase turistů, jež se hrne na území starého města. Dlaždice na ulici ochozené tisíci nohou vypadají jako vyleštěné. Míjíme několik venkovních posezení a restauračních předzahrádek, ze kterých jde příjemný dovolenkový vibe.
Počkejte si, mám i další hosty
Jedním okem sledujeme ceny, které nejsou navzdory poloze v centu nijak zvlášť přehnané. Pizza za 250 korun, těstoviny kolem 350 korun a téměř všude mají také denní nabídku za zvýhodněnou cenu. Bude na tom Nonno podobně? Well...
Po několika minutách chůze přes staré město se dostáváme na náměstí s příznačným názvem Forum. Římská atmosféra tu doslova dýchá. To ještě netušíme, že na dalších pár hodin to bude náš jediný příjemný dojem.
Podnik Nonno se objeví přímo před námi. Prohlížíme si menu ve velké skleněné vitríně, ale do pár vteřin je u nás číšník, který v podstatě jen ukazuje prstem na jídla, která by nám doporučil. Možná jen náhodou jde o ta, která jsou v lístku nejdražší. Čeká nás nejhorší zážitek v životě?
Co se dozvíš po odemčení?
- Co nás na začátku šokovalo.
- Co nám hned v úvodu řekl číšník.
- Jak chutnalo jídlo.
- Co nám řekli zklamaní zákazníci.
- Kolik jsme v Nonnu zaplatili.