Takzvaný „Fact Check“ by měl zpočátku zahrnovat pouze palčivá a aktuální témata, postupně se však rozšíří dál.
Internet se stále více stává místem, kde se dají lehce ovlivňovat celé masy lidí. Není třeba na to žádné tvrdé donucovací prostředky či výhrůžky, stačí veřejnosti podsouvat manipulativní, pochybné a častokrát neověřené informace, které jsou následně rychle šířeny. Lidé si je totiž neověřují, což jde nejlépe vidět na nejpopulárnější sociální síti (Facebook), a právě proto pozorujeme narůstající tlaky na podobné stránky, aby nějakým způsobem začaly redukovat očividné nesmysly. Výrazný krok v dané agendě udělal gigant Google, který zavedl zajímavou novinku hodnou zmínky.
Výsledek je následující a vše si ukážeme na jednoduchém příkladu - jednoho dne se rozhodnete, že budete hledat informaci o tom, zda je 27 milionů lidí na Zemi v současnosti v otroctví. Jak bývá zvykem, doberete se k hned několika různým číslům a vy si nemůžete ověřit, které z nich je pravdivé a nejblíže realitě. Nově vám k vašemu rozhodnutí může dopomoci menší dodatek od třetích stran, který vám napoví, nakolik hodnověrná daná informace ve skutečnosti je. Samotné informace by měly ověřovat renomovaní novináři i společnosti zaměřené na boj proti hoaxům. V současnosti existuje 115 podobných sdružení.