Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
10. září 2017 10:44
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Chiron předvedl famózní sprint z 0 na 400 km/h jen za 32,6 sekundy. Jak to ale Bugatti natočilo?

TECH
Uložit Uložené

V Bugatti začínají pracovat na zdolávání rekordu.

Lidé ze zákulisí značky Bugatti už při představení nástupce Veyrona netajili své nemalé ambice opět posunout laťku dále a stanovit další světový rekord v rychlosti. Nový Chiron tak přišel na svět s výkonem 1103 kW/1500 koní, pod které se podepisuje obrovská 8litrová W16 se čtveřicí turbodmychadel. Rychlostní parametry hovoří přitom jasnou řečí – 1995kilogramové Bugatti dokáže papírově akcelerovat na stovku za méně než 2,5 sekundy, na dvoustovce je za méně než 6,5 sekundy, no a přes třístovku se přehoupne jen za necelých 13,6 sekundy! Jde tak o neskutečně fascinující čísla, jak se však říká, papír snese všechno a důležitější je realita. I přesto, že technici a lidé blízcí značce upozorňují zejména na maximální rychlost, se kterou chce Chiron vylepšit dosavadní rekord značky, nedávno se na modré sociální síti této automobilky objevila dvě zajímavá videa s jinou podstatou. Prohlédnout si totiž můžeme famózní akceleraci, kde dokáže zbrusu nové Bugatii zvládnout akceleraci z 0–300 km/h jen za 13,1sekundy.

  

Snad ještě zajímavější je druhé video, kde můžeme vidět sprint z exteriéru, navíc v popisu videa stojí, že Chiron dokázal zvládnout akceleraci z 0–400 km/h jen za 32,6 sekundy. Úplný konec sice na videu nevidíme, a ostatně i přiložená časomíra nemusí být relevantní (hrstka značek občas trošku lže), v tomto případě asi není moc důvod videa zpochybňovat. Už brzy se určitě dočkáme plnohodnotných videí, kde se bude Bugatti oficiálně pokoušet zdolat svůj vlastní světový rekord, takže zavádění asi není v plánu. Paradoxem přitom je, že ještě více než samotné zrychlení začali lidé řešit to, jakou technikou Bugatti druhé video zhotovilo. Otázka je přitom namístě, protože tentokrát se o filmování pochopitelně nepostaralo dobré známé a tradiční ML či Cayenne. Že by druhý Chiron nebo proslulá M5?

Domů
Sdílet
Diskuse