800 stran informací o její poloze, aktivitě na Facebooku, Instagramu nebo všechny její zprávy.
To, že si o nás hromadí různé informace všechny sociální sítě a velké množství aplikací, není žádným tajemstvím, ale přece je opravdu znepokojující zjistit, kolik toho o nás vědí.Publicistka Judith Duportail používala Tinder přes tři roky. Tvrdí, že zapnula aplikaci 920krát a Tinder jí vygeneroval 870 propojení. S některými měla sex, s jinými se zkamarádila a další představovala jen příšerné první rande. Na velké množství z nich zapomněla, ale Tinder ne.
Každý občan Evropské unie má právo požádat jakoukoli firmu, která o něm vlastní informace, aby mu je ukázala, a to podle evropského Všeobecného nařízení o ochraně osobních údajů (General Data Protection Regulation). O tento zákon se opřela Judith a vyzvala Tinder, aby jí zpětně poslal všechny údaje, které o ní nashromáždil. Zpětně přišlo šokujících osm set stran plných textu. Vzhledem k tomu, že Tinder používá 50 milionů lidí, informací má opravdu dost.
Co se tam však nacházelo? Některé z nich obsahovaly Judithinu aktivitu na sociálních sítích. Co kde lajkovala, komentovala, fotky z jejího Instagramu (i když si účet už dávno zrušila), její vzdělání, věk preferovaných mužů, počet připojení i s přesným místem a časem používání aplikace, kde probíhala každá z konverzaci s mužem a podobně. Dostala zpět všech 1 700 zpráv s muži. Dozvěděla se, kolik času strávila na profilech jednotlivých mužů. Zjistila, že Tinder ji zná více než kdokoliv jiný. V jejích zprávách se nacházely informace o jejích fobiích, sexuálních preferencích či plánech do budoucna.
A to je jen Tinder, který si otevřeš jednou za čas. Facebook má podle aktivistů takových stránek tisíce. Mnoho lidí přitom ani neví, kolik informací rozdává jen tak a Tinder tvrdí, že jen minimum uživatelů si vyžádalo seznam uchovávaných informací. Každá fotka, hashtag a v některých případech stačí jen zapnuté GPS, ústí do mnoha řádků kódu, které může firma využít.
Možná se divíš, proč Tinder potřebuje tak obrovské množství informací a odpověď je jednoduchá. Téměř každý kousek z nich dokáže využít k personalizaci obsahu, což znamená, že ti bude podsouvat to, co zajímá právě tebe. Dělá to snad každá velká sociální síť. Získávání dat za tímto účelem je zcela pochopitelné, ale Tinder spolu s nimi nasává i to, kolik platíš za pojistku auta, kdy má pohřeb tvá prateta či všechny možné intimnosti.