Internetové soutěže či předražené ceny slunečních brýlí za sebou skrývají nepěkná tajemství.
Určitě ti je jasné, že mnohé gigantické společnosti na své zákazníky zkoušejí obrovské a rafinovaně promyšlené marketingové triky, které mají ve finále jen vytáhnout peníze z jejich peněženek. Zákazník je však často nemá jak odhalit, a tak se jeden z uživatelů internetu na největším internetovém fóru Reddit zeptal, jak to vlastně je s těmito obchodními taktikami a níže najdeš ty nejzajímavější odpovědi, které bezpochyby překvapí i tebe.
Pracuji pro jednu z největších australských bookmakerských společností (závody, dostihy a podobně). Na konci našich reklam vždy říkáme, abys „hrál zodpovědně“.Co ti však neříkáme je, že pokud konzistentně vyhráváš v krátké době, tvůj účet limitujeme nebo zrušíme. Nebo přijdeš o peníze nebo ti zrušíme účet.
Obchody s drahým zbožím jako například se spotřebiči často ve skutečnosti nevydělávají na pračkách a ledničkách a podobných hloupostech. Hloupé doplňky a drahé záruky jsou to, co ti chtějí opravdu prodat.
Pracoval jsem pro drahou čistírnu a když jsme měli vysokou objednávku, na fakturu jsme hodili takzvaný enviromentální poplatek za pět dolarů. Šlo o úplnou hloupost, protože jsme v podmínkách prakticky negarantovali nic drahého, ale lidé by se cítili špatně, pokud by nepodpořili životní prostředí.
Některé z tenisových raket špičkových tenistů jsou ve skutečnosti jiné modely, které masoví výrobci sportovních potřeb přemalovali, aby vypadaly jako ty jejich. Někteří tenisté za to dostávají zaplaceno, protože lidé často kupují to, co vidí na obrazovkách u svých oblíbených sportovců.
Pokud se zúčastníš obrovské facebookové soutěže o hodnotné ceny, menší firmy často nevybírají vítěze náhodně. Společnost se místo toho rozhodne pro člověka s poměrně velkým sociálním dopadem (mnoho followerů a přátel...), aby se zpráva o dobrém jménu jejich firmy šířila co nejvíce.
Některé charity staví například budovy pro bezdomovce. Používají dobrovolníky, kteří sice nejsou placeni, ale často dostávají reklamní produkty či občerstvení. Deset kvalifikovaných pracovníků však udělá lepší práci než čtyřicet náhodných lidí, přičemž finální částka je stejná a všechno by bylo hotové rychleji. Jméno charity by se však bez použití dobrovolníků šířilo mnohem hůře.
Některé pečovatelské firmy pečující o děti učí miminka chodit už u nich, bez přítomnosti rodičů. Když však přijdou rodiče, mohou tvrdit, že poprvé dítě začalo chodit před nimi, aby zanechali výraznou pozitivní emoci.
Pokud se provádí recyklace správně, dokáže přinést značný profit. Platit za separovaný odpad speciální poplatky je hloupost, protože se správným přístupem na tom dokáže odpadová služba vydělat slušné peníze.
Pracuji v rádiu a i když jsou naše soutěže náhodné, pokud nám telefon zvedne nudný člověk, automaticky ho rušíme. Pokud ho však zvedne někdo s nadšením a vzrušením v hlase, často vyhrává. V rádiu to zní dobře a pozitivně.
Obchod se slunečními brýlemi vlastní jedna firma, pod kterou spadá asi 80 % celého trhu. Jmenuje se Luxottica a spadají pod ni firmy jako Ray-Ban, Vogue Eyewear a licencovaně vyrábějí brýle značek Giorgio Armani, Burberry, Chanel, Dolce & Gabana, Michael Kors, Polo Ralph Lauren, Prada, Ralph Lauren, Valentino, Versace a podobně. Navíc vlastní mnoho prodejen jako EyeMed či Oakley. Jednoduchý důvod, proč je něco tak prostého tak vražedně drahé.
Pracuji na technické podpoře. Když ti řeknu, abys chvíli počkal, zoufale googlím informace nebo se ptám ostatních pracovníků na tvůj problém.
Většina wasabi v levných podnicích je jen zeleně nabarvená pálivá ředkvička.
Některé úklidové firmy se snaží šetřit, kde se dá, a tak používají stejný hadr například na mytí košů i nádobí.
Jsem právník. Jen asi tři procenta z nás reálně vědí, o čem mluvíme. Většina z nás si jen hystericky posílá pasivně agresivní dopisy o tom, jak se ten druhý mýlí, přičemž si jen občas něco vygooglí o případných změnách v zákoně. Přesně, jako když se hádáš na internetu.
Pracuji v jedné sociální síti. Vidíme, co píšeš, i když to neodešleš. Každou jednu neodeslanou nadávku.
Prestižní univerzity posílají aplikanty kvůli tunám různých hloupostí. Třeba sehnat reference, milión testů, podpisů a potvrzení. Ve skutečnosti to nemá vliv na nic, chtějí jen navodit prestižní a hodnotný dojem a přitom sledují, zda to zvládneš.
Některá jablka ze supermarketů byla sklizena už před rokem, ale byla drženy ve speciálním plynu, aby zůstala čerstvá. Na druhou stranu je to jediný způsob, jak můžeš mít čerstvá jablka dostupná celý rok.