Neděle 22. 4. 2018 svátek má Evženie

hledej na refresheru

Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
zdroj: pxhere.com

Mladí Češi se chtějí pracovně seberealizovat a hodně cestovat po světě. Svou domovinu ale opustit nechtějí

Jak to mají mileniálové se svými ambicemi podle nejnovějšího průzkumu?

16. duben 2018, 15:48

Jak to mají mileniálové se svými ambicemi podle nejnovějšího průzkumu?

„Kdybyste vyhráli v loterii 200 tisíc, za co byste je utratili?“ Takovou otázku dostali mladí lidé od 18 do 28 let v průzkumu České spořitelny a agentury Kantar. Zkoumali, jak jsou na tom mileniálové z hlediska ambicí a představ o budoucnosti. Ze vzorku 1 036 respondentů vyplynulo, že porevoluční děti se chtějí zejména seberealizovat a dělat, co je baví. S tím však souvisí i fakt, že většině ve skutečnosti chybí sebevědomí, nevěří si, příp. neví, jak na to, což může ambice zmrazit.

 

Mladí nechtějí finančně riskovat a svůj budoucí život by chtěli prožít v České republice, ač o svém životě za pár let  nemá 51 procent z nich příliš velkou představu. Největším úspěchem je pro mladého člověka zdraví a rodinné zázemí. Na třetím místě pak práce, a to taková, která je bude bavit. Jejich obavy plynou ze samoty a vyhoření v životě. Co se týče financí, mladí Češi jsou spíše opatrnější – nechtějí půjčky. Něco málo pod polovinu z respondentů (42 procent) se živí sama, přičemž každý čtvrtý by chtěl podnikat.

 

Mladí Češi se chtějí pracovně seberealizovat a hodně cestovat po světě. Svou domovinu ale opustit nechtějí

 

Mladí také dostali avizovanou otázku, jak by využili 200 tisíc, které by vyhráli v loterii a odpovědi měli rozdělit na hmotné a nehmotné využití.

 

1. Cestování

2. Vylepšení bydlení

3. Nové auto

4. Příspěvek ke koupi domu/bytu

5. Vzdělávání se

6. Dárky pro blízké

7. Sport

8. Adrenalinové zážitky

9. Večírky

10. Oblečení a doplňky

 

Z výzkumu jasně vyplývá, že touha po pracovní seberealizaci a cestování jsou dvě dominantní motivace, které jsou charakteristické pro dnešní mileniály, stejně jako relativně velká nejistota spojená s jejich realizací,“ řekla marketingová ředitelka České spořitelny, Monika Hovorková

 

Ve srovnání se staršími generacemi jsou mladí ochotni utrácet o 20 až 30 procent více: není problém dát 1 000 Kč za večeři pro dva, 300 000 za auto a 2 000 za boty.

Vyjádři svůj názor na článek
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad Méně takových článků
Super! Více takových článků
Řekni nám, proč se ti článek nelíbí:
Děkujeme za tvůj názor!
Pomáhá nám i autorům při zkvalitňování obsahu na stránce.
Líbil se ti článek? Sdílej ho přátelům
NAHORU
Diskuse1 komentář
Diskuse je jen pro přihlášené
1 komentář
Seřadit komentáře podle oblíbenosti času přidání
avatar
JeffVader16. duben 2018, 17:34

Cestování je super, člověk ten svět okolo uvidí z trochu jiného pohledu a pak se rád vrací do ČR, protože zjistí, že ačkoli tu není vše ideální, tak je tu celkem dobře.

1 Odpovědět · Nahlásit
Nejčtenější