Emisní normy tlačí na automobilky, aby se více věnovaly vývoji alternativních pohonů. BMW to už zkusilo například s modelem i3 nebo i8 a dle nových informací se v blízké budoucnosti můžeme těšit i na iX3.
Elektromobilita je jedno z možných řešení, jak se přepravovat bez zbytečných emisí. Dosud známe většinu elektromobilů pouze jako designově odlišné modely s cílem upoutat pozornost. Trend se však mění na nenápadnou integraci elektromobility do aut a BMW si razí cestu s oblíbeným modelem BMW iX3, přičemž malé „i“ označuje elektromobil. X3 je známé jako SAV (Sports Activity Vehicle), tedy svěží, bezpečné auto do města, ale i na cestování.
Koncept se designově od běžné verze se spalovacím motorem příliš neliší, ale hlavním poznávacím znakem je přední maska chladiče. Je totiž složená z jednoho kusu plastu, ve kterém je pravděpodobně umístěn radar pro adaptivní tempomat. Poznávacím znakem elektromobilu je také modrá barva lemující přední masku, která se objevuje i na zadním nárazníku a také na bočních lištách. Aerodynamika je u elektromobilů velmi důležitá, a proto má iX3 ve výbavě aerodynamicky upravené ráfky z lehkých slitin.
O elektrickém pohonu je známo, že je jeho výkon nesrovnatelný se spalovacími motory. Problém je jen s dojezdem a časem stráveným při nabíjení. Nový koncept BMW iX3 by měl být vybaven 5. generací kompaktního elektromotoru s výkonem 200 kW (270 koní). Kapacita baterie 70 kWh by měla podle normy WLTP stačit na 400 km dojezdu. Nové vysokonapěťové baterie se při 150kW výkonu rychlonabíječky dokáží nabít za 30 minut.
Nový koncept modelu BMW iX3 bude představen letos na autosalonu Auto China 2018 v Pekingu a těšit se na něj můžeme někdy kolem roku 2021.