Německá automobilka nezůstala pověsti nic dlužná a na tradiční události ukázala další chuťovku.
Jako každý rok, ani nyní tomu nemůže být jinak a v náručí rakouského jezera Wörthersee se tradičně seskupilo množství přívrženců především značek koncernu Volkswagen. Při této příležitosti je zvykem, že si vcelku velkolepou událost nenechá ujít ani více příslušných automobilek. Ty světu ukazují jejich nové výtvory, které se většinou nesou ve výhradně sportovním duchu. Své o tom ví hlavně Volkswagen, který s železnou pravidelností této akce vystavuje všelijaké exkluzivitky.
V těchto dnech jsme tak poznali ikonický Golf s dodatkem GTI TCR, tedy koncepční model s návazností na předešlý limitovaný počin Clubsport S. Jak naznačuje samotné označení, má jít o okruhové náčiní, které je však určeno pro běžné silnice a komunikace. Pod jeho kapotou najdeme dobře známý a osvědčený agregát 2.0 TSI, který je však v tomto případě naladěn na výkon až 213 kW/290 koní a 370 Nm.
Designově se varianta TCR od standardního GTI liší propracovanějšími nárazníky, většími brzdami a koncovkami výfuků (Akrapovič) a tužším adaptivním podvozkem. Tento golfík je navíc o dalších 20 milimetrů blíže k zemi. Novinka má ve standardu samosvorný diferenciál na přední nápravě, dva dodatečné chladiče, sedmistupňové DSG či 18" disky s pětipaprskovým designem. Za příplatek však bude možné sáhnout po 19" obutí.
Ano, jak vám už asi došlo, zatím sice Volkswagen toto TCR promuje jako koncept, ale otevřeně mluví o sériové výrobě, která navíc nemá být kusově omezena. Kdy se tak stane, teď nevím, stejně tak je otázkou i to, jaké budou cenové relace. Co však víme už teď, je skutečnost, že Golf GTI TCR umí uhánět rychlostí až 264 km/h, čímž půjde o sériově nejrychlejší Golf GTI v historii. Ten Volkswagen patřičně oživil i několika barevnými detaily, ať už v exteriéru nebo ve vyšperkovaném interiéru.