Trofeo poznává svého decentně slabšího bráchu.
V úvodu roku nás Maserati překvapilo představením vrcholné verze Levante Trofeo, která si na autosalonu v New Yorku odbyla svou světovou premiéru. Dosud však nedošlo k jejímu plnému nasazení na všechny trhy, dokonce se říká, že Trofeo je určeno hlavně pro zámořský trh. V Goodwoodu se však ukázala další novinka ze stáje italské automobilky, která se taky spoléhá na osmiválec, pyšní se však jiným názvem – Levante GTS.
To už je na poměry značky o něco konvenčnější a dlouhá léta zažitý název, ze kterého můžeme vyčíst následující. Pod kapotou najdeme 3,8litrový vidlicový osmiválec s výkonem 404 kW/550 koní a 730 Nm (v rozmezí od 2500 po 5000 ot./min). Dvakrát přeplňovaný agregát najdeme v modelu Quattroporte GTS, není proto žádným tajemstvím, že jde o motor vyráběn ve Ferrari.
Díky němu dokáže GTS akcelerovat na stovku již za 4,2 sekundy, zatímco maximální rychlost je 292 km/h. Samozřejmě, do nemalé míry za to může i pohon všech čtyř kol Q4 Intelligent All-Wheel Drive, který byl údajně v tomto případě patřičně vylepšený a sofistikovaněji nastaven. Součástí výbavy je následně zadní sportovní diferenciál a osmistupňová automatická převodovka od ZF.
Maserati hovoří o naladění podvozku na notu sportovních GT. Designově vychází novinka z provedení Trofeo, svědky jsme proto značně agresivnějšího předního nárazníku, upravených blatníků, specifických 20" disků a zadního difuzoru. Interiér posádku hýčká koženým čalouněním Pieno Fiore a množstvím vylepšených detailů. Zmínit přitom musíme audio soustavu Harman Kardon se 14 reproduktory nebo adaptivní full-LED Matrix světlomety a hlavně obnovený infotainment MTC+.