Rodina kompaktních modelů ze Stuttgartu se rozrůstá.
To, o čem se mluvilo už delší dobu, nabralo v těchto hodinách reálné kontury. Mercedes-Benz rozšiřuje své portfolio o další zcela nový model – třídu A v karosářské verzi sedan. Nová generace nejmenšího vozidla s třícípou hvězdou koncem roku vstoupí na trh v provedení, jaké dosud v portfoliu nebylo. Po verzi hatchback tak poznáváme sedan, který však nenahradí dosavadní CLA.
To přijde na řadu jako stylovější varianta později a zároveň se s největší pravděpodobností dočkáme opět i verze CLA Shooting Brake. Tolik však modelové okénko na úvod, nyní přejděme k samotné novince.
Asi každému je jasné, že sedan sdílí mnoho prvků s klasickým hatchbackem, o čemž svědčí zejména přední část. Zmínit je však třeba fakt, že třída A v provedení sedan je nejaerodynamičtější sériové vozidlo na světě – součinitel odboru vzduchu má při čelní ploše 2,19 metru rekordní hodnotu 0,22.
Rozvor zůstává zachován, nadále tak jde o 2729 milimetrů, celková délka novinky je přitom 4549 milimetrů. Daleko dozadu posazená kabina a kompaktní záď dávají vozu větší dravost. O obutí se starají 16 až 19" disky, na obou koncích přitom najdeme LED technologii – vpředu budou k dispozici špičková světla Multibeam LED, zatímco vzadu padne do oka jejich efektní tvar.
Dvoudílná zadní světla přitom podtrhují čistě tvarovanou zadní část a zdůrazňují její šířku. Jak je již zvykem, exteriér lze značně individualizovat – na výběr budou linie výbavy Style, Progressive a AMG Line, chybět však nebude ani balík Night, který zabalí jednotlivé chromové části do černé barvy.
Áčkový sedan poskytuje vyšší užitnou hodnotu – jeho součástí je velký prostor na ramena a lokty, prostor nad hlavou a snadný nástup do oblasti zadních sedadel. Zavazadlový prostor zahrnuje 420 litrů a byl navržen na praktickou využitelnost, o čemž svědčí i samotný otvor, který má na šířku 950 mm. Palubní deska je totožná s hatchbackem.
Svědky jsme tak širokoúhlého panelu dvou displejů, které v nejvyšším provedení nabízejí 10,25". Nadále platí, že třída A je první model značky, který získal nový multimediální systém MBUX. Jeho podstatou je špičková grafika, dotykové a hlasové ovládání či umělá inteligence a prvky rozšířené reality. Na přání se dodává například náladové osvětlení s 64 barvami či masážní sedadla.
I sedan má k dispozici nejnovější asistenční jízdní systémy, které známe především z vlajkové lodi. Zmínit můžeme aktivního asistenta udržování odstupu, aktivního asistenta nouzového zastavení a značně vylepšeného asistenta změny jízdního pruhu. V úvodu prodeje přijde sedan s jedním benzinovým a jedním naftovým motorem, časem se však portfolio verzí značně rozšíří, zároveň se do nabídky začlení i pohon všech čtyř kol 4Matic.
Verzi A 200 pohání 1,33litrový čtyřválec s výkonem 120 kW / 163 koní a s točivým momentem 250 Nm, o zpřevodování se přitom stará dvouspojková převodovka 7G-DCT. Průměrná spotřeba se má v kombinovaném cyklu pohybovat na úrovni 5,2 až 5,4 litru. Druhým v pořadí je model A 180d, tedy 1,5litrový naftový čtyřválec s výkonem 85 kW / 116 koní a 260 Nm. I díky 7stupňovému automatu automobilka uvádí průměrnou spotřebu jen kolem 4 litrů. Výstavní premiéra je naplánována na podzimní autosalon v Paříži.